İçerik : Yasa Resmi Gazetede Yayımlandı
gazi34 - SAYIN HAMİT ABİ - 2012-08-12 16:27:48

Meraba 1991 de siirt eruh ilçesinde göreve (pusu)hazırlık esnasında arzalı elbombası fünyesi ile mühimatlıkta yaralandım sakat kaldım.Mahkeme kararı ile 5434 vazife malül maaşı baglandı yeni yasalardan yararlanabilirmiyim teşekkürler

Editörün Notu: Yeni yasa çerçevesinde 3713 s.k. kapsamına girebilmek için müracaatınızı yapın. SGK olumsuz yanıt verirse mahkeme yoluna gidebilirsiniz. Bu hususta bir avukat desteği almanızda fayda var. Durumunuza göre kesin olur ya da olmaz diyemiyorum. Saygılarımla.

züleyha41 - sayın Hamit bey - 2012-07-19 17:26:09

mrb Hamit bey benim bir sorum olacak.benim abim 2000 yılında Van'da şehit oldu ama arkadaşı tarafından vuruldu.ablam birinci iş hakkını kullandı ben ikinci iş imkanından yararlanabilecek miyim? şimdiden teşekkürler..hayırlı Ramazanlar

Editörün Notu: Detaylı belirtmemişsiniz ama, 1. iş hakkını nasıl kullandınız bilemiyorum ama eğer 1. iş hakkını kullanabildiyseniz 2. iş hakkını da kullanabilirsiniz sanıyorum. Saygırlarımla.

erkan4040 - sayın EDİTÖRE - 2012-07-18 12:09:00

sayın editörüm Görev Şehidi olmamıza rağmen ilk iş hakkın verilmişti buna dayanarak yüzümü elime aldım kaymakamlığa form verdim nasip artık belki 2. iş hakkı verirler belki benim merakım işe gireceklerin listesi kaymakamlığa gönderilirmi ordan sağlıklı bilgi alabilirmiyim

Editörün Notu: İşe alınmanız halinde işe başlama tebligatınız yasal adresinize yapılacaktır. Saygılarımla.

yuffur - iyi günler - 2012-07-16 18:22:38

şehit kardeşiyim ve abim de bekardı. 1. işi diğer abim kullandı. bu 2. işi de babam beni istiyor yaşım da 24 . bir abim daha var onla bu iş konusunda tartıştık yorumlarınızı okurken büyük olana düşer demissiniz ama babamla annem benı istiyor kim kullanır lütfen bilgilendırsenız sevinirim

Editörün Notu: 2. iş hakkı ile ilgili uygulama yönetmeliği henüz çıkmadı ama 1. iş hakkının verilmesinde yürürlükte olan yönetmelik çerçevesinde konuyu değerlendirirsek yaşı büyük olana öncelik verildiği görülmektedir. Anne ve babanızın sizi seçmesi birşeyi değiştirmiyor. Saygılarımla.

kleiner_engel - yönetmelik - 2012-07-13 22:24:10

sayin editorum yönetmelik tahminen ne zaman valiliklere yada kaymakimliklara ulasir ve bas vuru yaptiktan sonra ne kadar bir süre icerisinde atanma yapilabilir ??? tesekkürler

Editörün Notu: İnanın bu konuda bir şey diyemiyorum. Ama yönetmelik yayımlanınca hemen sitemizde gerekli bilgilendirmeyi yaparız. Saygılarımla.

ncomehmet - eşimin şehit babası - 2012-07-13 20:56:14

Sayın editörüm yasayı okumaya çalıştım ama anlayamadım. Eşimin babası 1993 yılında pkk terör örgütü tarafından yol kesme olayında şehit edildi. yeni çıkan yasaya göre şehit ailesi 1. ve 2. iş haklarından yararlanabilirler mi? şimdiden aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkürler.

Editörün Notu: Eşinizin babasının yaşadığı olay kapsamında terör mağdurlarına yönelik maaş düzenlemesi bulunmaktadır. İş hakkı düzenlemesi mevcut değildir. Saygılarımla.

mustafakoç - şehit kardeşi - 2012-07-13 18:27:30

Şehidimiz bekardı 1. iş hakkını abim kullandı .2. iş hakkını kulanıyorum bu durumda. Ben öğretmenlik için inşallah kullanacağım.peki nereye atadıklarını biz mi şeçiyoruz yoksa onlar mı atıyor ? Sayın editör bilgileriniz için teşekkür ediyorum.

Editörün Notu: Atanacağınız kurum ve kuruluş Bakanlıkça sizin mevcut vasıflarınız dikkate alınarak belirlenmektedir. Saygılarımla.

kleiner_engel - sehit ailesi - 2012-07-13 16:34:25

sayin editörum abim 1994 yilinda rteröristler girdigi catismada sehit olmustur 1. is hakkindan büyük abim yararlandi yeni cikan yasaya göre 2. is hakkindan kosulsuz yaralanabilirmiyiz bide benim bir büyük abim daha var ilk hak onun mudur? o bu hakki bana devrediyor ben kllanabilirmiyim ??? tesekkürler

Editörün Notu: Anladığım kadarı ile Şehit olan ağabeyiniz bekardı. Henüz uygulama yönetmeliği çıkmadı. Ancak eski yönetmeliğe göre (1. iş hakkındaki) cevaplayacak olursak, öncelik yaşı büyük olanındır. Eğer ağabeyiniz hakkından feragat ederse 2. iş hakkını siz kullanabilirsiniz. Saygılarımla.

mustafakoç - şehit kardeşine 2.iş hakkı - 2012-07-13 16:28:14

şehit kardeşine 2. iş hakkı verildi mi ? ben öğretmenlik mezunuyum bu kapsamda bu hakdan yararlanabilirmiyim.

Editörün Notu: 3713 kapsamında Şehit olanlar ile ilgili olarak 2. iş hakkı Şehit ailelerine tanındı. Ancak siz 1. iş hakkından kimin yararlandığını belirtmemişseniz. Eğer Şehit olan ağabeyiniz bekarsa 2. iş hakkını siz kullanabilirsiniz. Eğer evli ise 1. iş hakkını eşi veya çocuğu kullandı ise 2. iş hakkını siz kullanabilirsiniz. Eğer Şehit evli ve 1. iş hakkını Şehidin kardeşi kullandı ise 2. i ş hakkını maalesef kullanamazsınız. Öğretmenlik mezunu olmanız iş hakkını kullanmanızda engel teşgil etmez. Kamu kurum ve kuruluşlarında memur yada sözleşmeli personel gibi pozisyonlarda çalışıyor iseniz kullanamazsınız. Tabi bu yorumu 1. iş hakkındaki çıkan yönetmelik çerçevesinde cevapladım. Yeni yasa ile birlikte yönetmelik değişikliği gerçekleşecek, ana kriterlerde değişiklik olacağını sanmıyorum. Saygılarımla.

FİRA02 - şehit çocuğu - 2012-07-13 15:00:28
öncelikle orada bulunan bizim ve bizim gibi olanlara minnetarız.her şey için allah razı olsun.sayın editörüm daha önce de anlatığım gibi benim babam 1995 yılında şehit oldu ilk iş hakından kardeşim yararlandı.amcalarım dediğim gibi en ufağı 70 birini bitirmiş 71 yaşından gün almış ben ise 30 yaşında dört yılık üniversite mezunuyum şimdi ben amcalarımdan mı yoksam kardeşlerimden mi vekalet alacam amcalarımdan almama gerek var mı vekalet ?çünkü en küçüğü yetmiş yaşında.nasıl bir yol izleyebilirim ? elerinizden öpüyorum Editörün Notu: Değerli kardeşim, uygulama yönetmeliği henüz çıkmadı ama amcalarınız zaten kullanabilecek durumda olmadıkları için feragate gerek olmayacağını düşünüyorum. Feragatin olabilmesi için iş hakkını kullanabilecek durumda olması gerekir. Ayrıca kardeşlerinden 1. iş hakkını kullanmayanlardan en büyüğü sen misin? Eğer iş hakkını kullanmayan senden büyük var ise 2. iş hakkı onundur. Ve onun feragati olmadan kullanamazsın. Saygılarımla.
HÜSEYİN1979 - muaf ve iş hakkı - 2012-07-13 14:08:00

öncelikle slm eder her konuda bizleri bilgilendirdiğiniz için tşk ederim abım 97 senesinde operasyondan donen mühammatların helikopterden hızlı şekilde indirilmesi esnasında çuvalın içinde altta kalan bir silahın ve emniyeti kapalı olmadıgından ateş alması sonucu abım şehit oldu şehitliğe defnedildi anneme maaş baglandı tazminat konut kredisi vs hertürlü haktan yararlandık bende askerlikten muaf oldum ve 1. iş hakkından yararlandım şimdiki sorum kardeşim şehitin 2. kardeşide askerlikten muaf olması yasasından faydalanamadı neden olduğunu bilemiyoruz faydalanabilirmi vede 2. iş hakkındanda yararlanabilirmi şimdiden vereceginiz cvlara tşk eder minnettarlarımı sunarım

Editörün Notu: Telefon ile de aramıştınız detaylı bilgilendirme yaptım ama buradan diğer arkadaşlarında okuyacağını düşünerek yeniden belirteyim. 1111 sayılı Kanun hükümlerine göre; "3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamında hayatını kaybeden yükümlülerin kendilerinden olma erkek çocukları ile aynı anne/babadan olan kardeşlerinin tamamı, istekli olmadıkça silah altına alınmaz ve silah altındakiler istekleri halinde terhis edilir." denilmektedir. Bu yeni yasa ile siz de 3713 s.k. kapsamına gireceksiniz. Buna ilişkin uygulama yönetmeliği çıktıktan sonra başvurunuzu gerçekleştirerek 3713 s.k. kapsamına girmenize müteakip askerlik şube başkanlığına dilekçe ile müracaat ederek askerlik muafiyetinden yararlanmak istediğinizi belirtiniz. Saygılarımla.

burcu - terör mağduru - 2012-07-13 13:22:45

sn. hamit bey benim eşim 2004 yılında astsubaylıktan emekli oldu. Emekli olduktan sonra bir özel güvenlik şirketinde çalışmaya başladı. Şirket Silopide bir güvenlik işi aldı ve benim eşimi göreve yolladı.Eşim güvenlik görevlilerini nöbete götürürken kullandığı arabanın mayına basması sebebiyle şehit oldu.şimdi bu çıkan yeni kanundan biz faydalanabilirmiyiz . Maaş yada iş hakkı verilirmi yada ne verilecek bana ve iki çocuğuma.Teşekkür ederim.

Editörün Notu: Emekiye ayrıldıktan sonra özel bir güvenlik şirketinde çalışırken aracın mayına basması sonucu bahse konu olay gerçekleştiğinden iş hakkı verilmesi çok zor görünüyor. Yani terörle mücadele kapsamında hizmette bulunuyor olsaydı o zaman 1 iş hakkından bahsedebilirdik. Ancak şöyle bir durum var; eşiniz eski görevi esnasından terörle mücadelede görev yapmış bir astsubaydı ve terör örgütü bu yüzden dolayı bizzat eşinizi Şehit etmek için bu eylemi gerçekleştirdi ise direkt 3713 s.k. kapsamında yer alan 1. ve 2. iş haklarından yararlanabilirsiniz. Mezkur kanun hükmünde  "a) Görevleri sona ermiş olsa bile 21 inci maddede belirtilen görevleri yapmaları nedeniyle uğradıkları saldırı sonucu şehit olanlar dahil kamu görevlileri," demektedir. Durumunuzu bu çerçevede değerlendirmeniz gerekmektedir. 

cen_gizz - hem şehit oğluyum hem terör mağduruyum - 2012-07-13 12:35:16

merhaba öncelikle sorunlarımızla ilgilendiğiniz için site yönetimine ve sizlere tşk ediyorum.benim sorum şöyle olacak 1992 yılında köyümüze baskın yapıldı baban korucuydu annem ve babamı orada kaybettim o nedenden dolayı şehit ailesi sayılıyoruz.ve ikinci iş imkanından yararlanıyorum.köyümüze baskın sırasında ben parmaklarım ve omuzumdan yaralandım bana maaş bağlanır mı? sorularımı cevaplarsanız sevinirim.

Editörün Notu: Çalışma gücü kaybı, yetkili sağlık kuruluşları tarafından 1, 2 ve 3. derece olarak tespit edilenler ile ölenlerin mirasçılarına maaş bağlanması söz konusu olacaktır. Dolayısı eğer sizin maluliyet durumunuz bu seviyelerde ise size de maaş bağlanacaktır. Saygılarımla. 

vaz.malülü - kafam karıştı - 2012-07-13 11:38:50

sayın editör çok oluyorum ama cevaplarsanız sevinirim.olayım trafik kazası yol kontrol devriyesi (yol araması)dı kimlik kontrolü yapıyorduk ve ohal bölgesiydi.ohal bölgesinde yapılan görevler terör amaçlı değilmi ki.ben 2330 a göre emekli oldum iş hakkı verildi konut kredisi verilmedi 3713 e giremiyormuyum yeni yasayla.ne yapmam gerektiğini söylerseniz sevinirim.teşekkür ederim hayırlı cumalar. kolay gelsin

Editörün Notu: Değerli kardeşim uygulama yönetmelikleri çıksın, daha sonrasında orada belirtilen şekilde başvurunuzu gerçekleştirirsiniz. Eğer uygun görülmez ve başvurunuz reddedilirse gerekirse dava açarsınız. Benim bu noktadan sonra size diyebileceğim başka bir şey maalesef yok . Saygılarımla.

64 uşak - eyüp - 2012-07-13 11:07:17
sayın editörüm anladığım kadarıyla sıkıntı yok demektir teşekkür ederim
64 uşak - eyüp - 2012-07-13 10:49:00

sayın editörüm biz müracat yaptığımızda abin şehit olalı 15 yılı geçmiş yeni bir yazı gelirse müracat edbilirsiniz yoksa 15 yılı geçtiği içi sıkıntılı dediler bu 15 yıl ibaresi nedir acaba teşekkürler

Editör'ün notu:  Anladım, durum hemen izah etmeye çalışayım. Halihazırda uygulanan mevcut iş hakkı yönetmeliğe göre iş hakkının olay tarihinden itirabaren 15 yıl içinde kullanılması gerekir der. Bu ikinci iş hakkı ise yeni kanunla verildiği için yürürlük tarihi geçerlidir.  Yayınlanması gereken yönetmelikte bununla ilgili değişiklik yapılacaktır. Önceki yorumumda belirtiğim gibi yeni yönetmelik yakın zamdana yayınlacanaktır.

Saygılarımla Gazi J.Astb. Yasin KOCAELİ

64 uşak - eyüp - 2012-07-13 10:27:05

sayın editörüm şehit 15 yılı geçti ise ikinci şten yararlana bilirmiyiz allah razı olsun hayırlı cumalar

Editör'ün notu: Tabiki yararlanabilirsiniz, bu konuda herhangibir  sıkıntı bulunmakatadır.

Saygılarımla Gazi J. Astb. Yasin KOCAELİ

şehit abisi - hamit abi - 2012-07-13 09:44:38

slm hamit abi bizleri bilgilendırdıgın için cok tesekkurler benım 2 sorum var beni aydınlatırsan cok tesekkur ederım abi ben işe nezamam baş vurabılırım 2. butun kardeşlerımden vekelet aldım bırı kaldı almasam bır sorun olurmu 9 kardesiz

Editör'ün notu: Yakın zaman içinde yasanın nasıl uygulanacağına dair yönetmelik yayınlanackatır. Bahsettiğniiz kardeşinizden de feragat almanız gerekmektedir.

Saygılarımla Gazi J. Astb. Yasin KOCAELİ 

şehit eşi - 2330 s.k - 2012-07-13 09:43:02

merhabalar hamit bey affınıza sığınarak bi sorum olacaktı.eşim çatışmada şehit oldu. benim ve oğlumun serbest kartı yoktu dilekçeyle istek yaptım gönderdiler.arkasında 2330 s.k tabi olduğumuz yazıyor.yorumlarda görüyorumki bu kanunda olan arkadaşların birçok hakkı yok ama ben bütün haklardan şimdiye kadar yararlandım.yeni çıkan yasayla başka bi kanun kapsamına mı girecegiz biraz kafam karıştı aydınlatırsanız sevinirim şimdiden tşküller saygılarımla.

Editör'ün notu: 2330 Sayılı Nakti Tazminat Kanunu geniş kapsamlı olup yeni yasayla başka kanun kapsamına alınmayacaksınız. Aksine yeni yasa durumunuz mertebesince haklar getirecektir. Kafanız karışmasın başka kanun kapsamına girmeyecesiniz.

Saygılarımla Gazi J. Astb. Yasin KOCAELİ

vaz.malülü - teşekkür ederim. - 2012-07-13 00:30:03

daha önce sorduğum soruyu açık sormadığım için özür dilerim.tekrar cevaplarsanız sevinirim.ben 1999 yılında d.bakırda yol kontrol (yol araması)na çıktığımızda aracın yoldan çıkıp takla atması sonucu sakatlandım.buna göre 2330 s.k'na göre emekli oldum.bana iş hakkı verildi ama konut kredisi verilmedi yeni çıkan yasayla 3713 s.k'na girebilyormuyum.tekrar teşekkür ederim kolay gelsin.

Editörün Notu: Sizin durumunuzun 3713 s.k. a girebileceğini sanmıyorum. Ancak yine de ilerleyen zaman diliminde başvurular alınmaya başlandığında başvurunuzu gerçekleştirirsiniz. Bir avukattan hukuki destek almanızda da fayda var. Saygılarımla.

gazi hilmi - ikinci iş hakkı - 2012-07-12 21:43:25

terör gazilerine ikinci iş hakkı verildi mi.

Editörün Notu: Maalesef yeni yasa ile malul Gazilere 2. iş hakkı düzenlemesi yapılmadı. Saygılarımla. 

emre_99 - tşkler - 2012-07-12 21:31:11
Sn Hamit Yıldız allah sizden razı olsun.herkesin derdine koşuyorsunuz.Allah sizden razı olsun.saygılar
emre_99 - 2.iş hakkı - 2012-07-12 20:58:41

slm Hamit abicim şimdi babamla abim aynı anda şehit oldular. babamdan dolayı anneme maaş bağlandı.abim bekar olduğu için maaşı kimseye bağlanmadı.ama abimden dolayı bir abim işe girdi.babamdan dolayıda diğer abim işe girdi.acaba benle kardeşim abimler gibi bizde işe girecekmiyiz.çünkü abimin maaşı yok ama 3713 sayılı yasa kapsamında şehittir.saygılar.

Editörün Notu: İnşaallah Emrecim Şehit ağabeyinizden ötürü iş hakkını kullanabileceğinizi düşünüyorum. Saygılarımla.

catalcam - .. - 2012-07-12 20:24:43

meraba benım sorum bekar sehıt aılelerı ıcın ıkıncı ıs hakkı varmı bu resmı gazateye cıkan yasada ? ve eger varsa basvurularımızı ne zaman yapa bılırız tesekkurlet .

Editörün Notu: http://www.gazihaber.com/haber/1239/mujde-2-is-hakki-sartsiz-verilecek.html

                           http://www.gazihaber.com/haber/1299/uygulama-yonetmeliklerini-bekleyelim.html

                           

seada - şehit ailesi - 2012-07-12 19:33:24

bilgilendirdiğiniz için çok teşekkürler.biz dava açmaya hazırlanırken bu yasa cıktı yalnız raporlarda gerilim sonucu şehit olmuştur dıye yazyo.ama sonuçta o helikopterin havalanma sebebi belli mühimmat götürürken buda terörle mücadele kapsamına girmez mi

Editörün Notu: Helikopterin "Görev İstek Formları-GİF" de mühimmat sevkiyatı yapıldığı görülüyordur zaten. Dolayısı ile yeni yasa ile 3713 s.k. kapsamına girebileceğinizi düşünüyorum. Kanun çok geniş bir çerçeve çizmiş. Saygılarımla.

efeuygun35 - şehit ayrımı kalktımı - 2012-07-12 18:56:00

sayın editör öncelikle ne olursa olsun sizin siteniz sayesinde çok insan iş hakkı ve bir çok hakka sahip olacak allah hepinizden razı olsun ben agbeyimi oalaganüstü hal bölgesinde 1990 yılında devriye gezisi sonrasında kaybettik 2330 sayılı kanun kapsamında degerlendiriliyoruz fakat iş hakkından yararlanamadım görev şehiti diye iş verilmedi bu çıkan kanunlardan iş hakkı saglanabilirmi tekrar valiliğe başvurunmu yapayımı şimdiden ilginize teşekkür ederim saygılarımla efe

Editörün Notu: Öncelikle iyi dilekleriniz için çok sağ olun. Ağabeyinizin Şehadetine neden olan devriye görevi terörle mücadele kapsamında gerçekleştirilen bir görev ise sizin de 3713 kapsamına girme ihtimaliniz bulunmaktadır. Uygulama Yönetmelikleri başlıklı haberimizi okursanız başvuru süreci ile ilgili açıklama yaptık. Saygılarımla.

mete - 2330-3713- - 2012-07-12 18:28:57
ben operasyon esasında mayın patalaması sonucu yaralandım ama menşei belli olmadığından 2330 dan işlem gördüm şimdi 3713nden faydalanırmıyım sgk dileçe yazarken belirtmemiz gereken maddeler konusunda bizi aydınlatırsanız çok sevinirim şimdiden sonsuz teşekkürler
mete - 2330-3713- - 2012-07-12 18:22:07
ben operasyonda mayı patlaması sonucu yaralandım yanlız menşei belli olmadığı için 2330 dan işlem gördüm.şimdi 3713 olurmu olursa sgk ya asıl bir dilekçe yazmamız gerekir belirtirseniz çok memnun olurum saygılarımla
abdi - ordu vazife malülü - 2012-07-12 17:39:23

slm abi.öncelikle böyle bir site kurupta bizleri aydınlattığınız içim teşekkürler.hakkari merkezde askerlik görevimi yaparken 18.09.2009 günü terör örgütünün mayın döşediği ihbarı üzerine cıktığımız mayın imha görevine giderken yolda araçla geçirdigimiz kaza sonucu askerliğe elverişli degildir kararı ile 5434/45 sk (ordu vazife malülü)emekli oldum yani cıkan kanunlardan ben ve benim gibiler için 3713 e geçme hakkımız var mı acaba aydınlatırsanız bizleri seviniriz abi.

Editörün Notu: Yeni yasa ile siz de 3713 s.k. kapsamına gireceksiniz. Saygılarımla.

seada - sesimi duyurmaya çalışıyorum - 2012-07-12 17:17:52

lütfen bıraz önceki soruma cvp verin rica edyrum sorum yayınlanmadı bile cevapta alamadım hata mı oldu sorumda

Editörün Notu: Normalde 3713 s.k. kapsamına girmesi gerekirdi. Dava açmadınız mı? Yeni yasa ile eğer tutulan raporlarda anlatımınıza göre ise 3713 s.k. kapsamından işlem göreceğiniz aşikardır. Saygılarımla.

seada - aydınlanmak - 2012-07-12 16:37:47

öncelikle merhaba;umarım sesimi duyurabilirim.. benım kardeşim 1997 yılında vanda operasyona helikopterle mühimmat götürürken teröristlerce açılan ateşte geirlim hatlarına düşerek şehit oldu.dosyasını incelediğimizde 3713 sayılı kanun kapsamında olmadığını görüyoruz.bu yeni düzenlemeyle bu kapsama giriyormu rica ediyorum bizi bilgilendirin .. şimdiden cok teşekkürler

Editörün Notu: Normalde 3713 s.k. kapsamına girmesi gerekirdi. Dava açmadınız mı? Yeni yasa ile eğer tutulan raporlarda anlatımınıza göre ise 3713 s.k. kapsamından işlem göreceğiniz aşikardır. Saygılarımla.

vaz.malülü - faydalanabiliyormuyum - 2012-07-12 16:36:20

merhaba kolay gelsin.bir sorum var cevaplarsanız sevinirim.ben ohal bölgesinde trafik kazası geçirdim.2330 s.k na göre emekli oldum.iş hakkı verildi konut kredisi verilmedi.yeni çıkan yasalarla 3713 s.k dan faydalanabiliyormuyum.çok teşekkürler

Editörün Notu: Verdiğiniz bilgilere göre sorunuz hakkında fikir yürütebilmem çok zor. Ancak terörle mücadele kapsamında bir operasyona giderken trafik kazası geçirdiyseniz 3713 s.k. kapsamına geçebilirsiniz. Saygılarımla.

elemdar36 - Sizden üzür dilerim verdiğim rahatsızlıktan dolayı - 2012-07-12 15:07:22

Ordu vazife malülüğüm emekliolduğum kanun 5434 S.K 1995 Yılında ateşli silah yaralanması sonucu sakatlandım ve aylığa bağlandım sormak isteğim toplu konuk fonundan verilen faizsiz kredi den bizde faydala biliyomyuz Şimdiden teşekkür ederim

Editörün Notu: Estğf. özür neden diliyorsunuz. Size yardımcı olmaktan mutluluk duyuyoruz. Ancak sorunuzu detaylandırmanız halinde sağlıklı cevap verebiliyoruz. Sorunuza gelince yeni yasa ile maalesef ordu vazife malullerine yönelik faizsiz konut kredisi düzenlemesi bulunmamaktadır.

elemdar36 - Sayın Editör - 2012-07-12 14:34:54

Soruma cevap alamadım bir kusurmu işledik yoksa bu kanunlardan hiç biri bizim için değilmi

Editör'ün notu: Yeni gerem itibariyle  terör, terör eylemleri etkisi ve sebebiyle meydana gelmiş olayları kapsamında yaşamını yitiren yada malul olanları kapsamaktadır. Ordu vazife malulleyirle ilgili bir düzenleme bulunmaktadır.

Saygılarımla Gazi J.Astb Yasin KOCAELİ 

elemdar36 - Ordu Vazife Malülü - 2012-07-12 13:54:13

5434/34 S.K Yasadan emekliyim 3713 verilen haklardan bizim içinde bir değişiklik varmı ben tam anlayamadım saygılar

Editörün Notu: Sorunuzu tam olarak anlayamadım. Şimdi Ordu/Emniyet Vazife Malulüsünüz anladığım kadarı ile. Bu yasa çalışmasında sizler için ne gibi değişiklikler oldu onu soruyor iseniz bakıma muhtaç olanlar için her türlü ortez/protez ve iyileştirici araç ve gereçler SGK tarafından karşılanacaktır. Polis Vazife Malullerinde faizsiz konut kredisi hakkı verilmiştir. Bunun dışında kayda değer bir gelişme maalesef bulunmamaktadır.

biembo - Malullük? - 2012-07-12 13:41:39

Sayın editör bende anasıfı ögrencisiyken terör saldırısına maruz kaldım fakat raporum %40 seviyesini bulmuyor,bu yasadan bizlerde yararlanabiliyormuyuz şimdiden teşekkürler...

Editörün Notu: Terör Mağduru olduğunuz için tarafınıza maaş bağlanması söz konusudur. Bu kapsamda kanunun uygulanmasını gösterir yönetmelik çıktıktan sonra bulunduğunuz ilin Valiliğinden başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. Saygılarımla.

izadmacit - ??? - 2012-07-12 13:12:38

syn editör babam devlet tarafından terörle mücadele kapsamında görevlendirilmişti.biz sivil terör mağdurları olarak 3713 sayılı kanun kapsamına girermiyiz?birde biz iki kardes olarak iş hakkına birden başvurmanın bir sakıncası olabilir mi?saygılarımla

Editörün Notu: Eğer bahsettiğiniz gibi terörle mücadele kapsamında görevli iken görevi nedeni ile vefat etti ise, iş hakkını kullanabileceksiniz. Bu konuda eğer kardeşleri kullanmak istemezse 2 iş hakkını kardeşiniz ve siz kullanabilirsiniz. Saygılarımla.

niyazituran - TERÖR MAĞDURU... - 2012-07-12 13:08:55

sayın Gazi J.Astb Yasin KOCAELİ , öncelikle böyle millete yardımcı oldugunuz için can gönülden size tşklerimi sunuyorum allah sizden razı olsun diyorum,, sorum şu olacak ; terör tarafından öldürülen sivil vatandaşlarıda kapsayacak bir çalışmaydı bu bildiğim kadarıyla , ben şuan 23 yaşındayım ve babam bundan 20 yıl önce töröristler tarafından öldürüldü ,bu olay resmi makamlarca savcılık tarafındanda doğrulandı ve bundan 5 ay önce AB;NİN TÜRKİYEDEN terör yüzünden hayatını kaybeden kişilerin ailelerine bir miktar para yardımı yaptı bizde bundan yararlandık, anlatmak istediğim bir bu parayı aldık vede bu yasadan yararlanabilecekmiyiz ? 2. SORUM ise terör tarafından öldürülen sivil vatandaşların ailelerine aylık bağlanacak deniliyor bu sadece hayatını kaybedenin eşi yada anne ve babasımı alacak bu aylığı , yoksa öldürülen kişinin eşi ve çocuklarıda alabilecekmi bu aylığı. Şimdiden size tşk ederim en kısa zamanda cvbınızı bekliyorum

 

Editör'ün notu: AB'den sözünü ettiğiniz para anladığım kadarıyla AB hukuk normlarına göre ödenmiş bir yardımdır. Yeni yasa terör mağdurlarına maaş düzenlemesi içeriyor. Maaş kime bağlanır kanun bunu açıkça söylüyor. 5510 sayılı kanunun 34. maddesine belirlencek hak sahipleri demektir. Hemen kanuna bakalım;

" Madde 34- Ölen sigortalının 33 üncü madde hükümlerine göre hesaplanacak aylığının;

    a) (Değişik bend: 17/04/2008-5754 S.K./21.mad) Dul eşine % 50'si; aylık bağlanmış çocuğu bulunmayan dul eşine ise bu Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (b) ve (e) bentleri hariç bu Kanun kapsamında veya yabancı bir ülke mevzuatı kapsamında çalışmaması veya kendi sigortalılığı nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış olması halinde % 75'i,

    b) (Değişik bend: 17/04/2008-5754 S.K./21.mad ) Bu Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (b) ve (e) bentleri hariç bu Kanun kapsamında veya yabancı bir ülke mevzuatı kapsamında çalışmayan veya kendi sigortalılığı nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış çocuklardan;

    1) 18 yaşını, lise ve dengi öğrenim görmesi halinde 20 yaşını, yüksek öğrenim yapması halinde 25 yaşını doldurmayanların veya,

    2) Kurum Sağlık Kurulu kararı ile çalışma gücünü en az % 60 oranında yitirip malûl olduğu anlaşılanların veya,

    3) Yaşları ne olursa olsun evli olmayan, evli olmakla beraber sonradan boşanan veya dul kalan kızlarının,

    her birine % 25'i,

    c) (b) bendinde belirtilen çocuklardan sigortalının ölümü ile anasız ve babasız kalan veya sonradan bu duruma düşenlerle, ana ve babaları arasında evlilik bağı bulunmayan veya sigortalının ölümü tarihinde evlilik bağı bulunmakla beraber ana veya babaları sonradan evlenenler ile kendisinden başka aylık alan hak sahibi bulunmayanların her birine % 50'si,

    d) ( Değişik bend: 17/04/2008-5754 S.K./21.mad) Hak sahibi eş ve çocuklardan artan hisse bulunması halinde her türlü kazanç ve irattan elde etmiş olduğu gelirinin asgari ücretin net tutarından daha az olması ve diğer çocuklarından hak kazanılan gelir ve aylıklar hariç olmak üzere gelir ve/veya aylık bağlanmamış olması şartıyla ana ve babaya toplam % 25'i oranında; ana ve babanın 65 yaşın üstünde olması halinde ise artan hisseye bakılmaksızın yukarıdaki şartlarla toplam % 25'i,

    oranında aylık bağlanır."

Saygılarımla...

şehit ailesi - bekar sehit kardesi - 2012-07-12 13:07:02

Sayin editorum nezamn basvurabiliriz 2.is hakki icin kaymakamliliklara 2. İs hakki resmi gazetede yayinlandimi simdi hala inanamiyorum lutfen cevabinizi bekliyorum pazartesi basvuralara baslayabilirmiuiz acaba

Editörün Notu: Sizin sorunuza yönelik olarak kapsamlı bir yazı hazırladım. Okumak için tıklayınız>>> Saygılarımla.

erkan4040 - sayın EDİTÖRE - 2012-07-12 12:54:22

sayın editörüm benim abim başçavuşken bingölden diyarbakır DGM ye mahkum sevki esnasında kaza sonucu Şehit oldu 1 iş hakkı yeğenime verildi maaş tazminat v.s gibi hakları alındı 2330 lara iş hakkı yok ama bize verildi şimdi ben 2. iş hakkından yararlanırmıyım acaba bilgi verirmisiniz

 

Editör'ün notu: Şahsi fikrim 1. iş hakkından yararlanılmışsa 2.iş hakkı vardır demektir, aksi düşünüldüğünde 1. iş hakkının kullanılması idarenin hatasından kaynaklandı demektir.

 

Saygılarımla Gazi J. Astb Yasin KOCAELİ

serkan5561 - Sehit Oglu - 2012-07-12 12:35:47

Sn hamit bey bu feragat hakkinin olup olmayacagini nereden ogrenebiliriz nerelerle iltibata gecelim Saygilar.

Editörün Notu: Sizin sorunuza yönelik olarak kapsamlı bir yazı hazırladım. Okumak için tıklayınız>>> Saygılarımla.

serkan5561 - Sehit Oglu - 2012-07-12 12:35:46

Sn hamit bey bu feragat hakkinin olup olmayacagini nereden ogrenebiliriz nerelerle iltibata gecelim Saygilar.

Editörün Notu: Sizin sorunuza yönelik olarak kapsamlı bir yazı hazırladım. Okumak için tıklayınız>>> Saygılarımla.

unutulan - mrb - 2012-07-12 12:32:38

mrb yasın bey ben türk menşeili mayına basarak yaralandım. terör gazilerinin faydalandığı haklardan faydalanmıyorum 2330 sk tabiyim 3713 sk nasıl müracaat etmem gerekiyor bu konuda yardım etseniz sevinirim dilekçemizi nasıl yazmamız gerekiyor.saygılar

 

Editör'ün notu: Yasa bugün itibariyle yürürlüğü girdi. Sosyal Güvenlik Kurumuna Hitaben durumunuzun yeni yasa kapsamında değerlendirilmesi konusunda vakit geçirmeksizin bir dilekçe yazın. SGK durumu inceleyip size geri dönüş yapacaktır.  Dilekçenin  içerinğde "653 Sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnameler Yapılmasına dair Kanunun  madde 69  (j) bendi kapsamında durumumun değerlendirilmesi husunu arz ederim" deyin.

Saygılarımla Gazi J. Astb. Yasin KOCAELİ

pardon - vazife malulu - 2012-07-12 12:11:15

ben 2330 s göre maaş baglandım nobette arkadasmın sliha kazası ile sırnakta yaralandım sormak istedigim cıkan kanunda 3713 verilen haklar bize gecerlimi gecerli ise yapılması gereken bir işlem varmı saygılar

Editör'ün notu: Yeni yasada drumunuzla ilgili bir düzenleme bulunmamaktadır. Saygılarımla Gazi J. Astb. Yasin KOCAELİ

kaya - ne yapacaz - 2012-07-12 11:23:51

sn.ehamit abi şimdi ilgili valiliklere başvurabalirmiyiz ne yapmamız lazım ilginiz için teşekkür ederim..

Editör'ün notu: 

" MADDE 89 – Bu Kanunun 43 üncü maddesi 1/1/2013 tarihinde, diğer maddeleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer."

maddeli  kapsamında valiliklere yada direk İşçileri Bakanlığının Şehit ve Malul Yakınlarını Atama Şubesine gerekli belgelerle birlikte başvurabilirsiniz.

Saygılarımla Gazi J.Astb Yasin KOCAELİ

erhansavcı - 2.iş hakkı - 2012-07-12 11:12:50

öncellikle herkese hayırlı uğurlu olsun eksik yönleri içinde canı gönülden katkılarımızı sunmaya hazırız. kanun metninin en sonunda derki MADDE 89 – Bu Kanunun 43 üncü maddesi 1/1/2013 tarihinde, diğer maddeleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer. bence 89.maddeye göre ikinci iş hakkı için pazartesiden itibaren başvurabiliriz .ben mi yanlış anlıyorum acaba ? yeni bir yönetmeliği beklemeye gerek yok siz ne dersiniz sayın editörüm değerli kardeşlerim .

Editör'ün notu:

MADDE 89 – Bu Kanunun 43 üncü maddesi 1/1/2013 tarihinde, diğer maddeleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Doğru anlamışsınız.

Saygılarımla Gazi J. Astb. Yasin KOCAELİ

HÜSEYİN1979 - 2.iş yasası - 2012-07-12 10:49:48

sayın editör herkesi bilgilendirdiginiz için tsk ederim benimde size bir sorum olacaktı abim askerdeyken operasyondan toplanan mühimmatların helikopterden indirilirken bir silahın eteş etmesi sonucu sehit oldu ben ilk is yasasından yararlandım sizce kardesimde 2. iş hakkından yararlanabiliyormu

Editör'ün notu: Yasa "şehit olanların eş veya çocuklarından birisi ile ana, baba veya kardeşlerinden birisi olmak üzere toplam iki kişinin; şehidin ana, baba ve kardeşi bulunmaması durumunda eş veya çocuklarından toplam iki kişinin; şehidin eş veya  çocuğunun bulunmaması durumunda ana veya babası ile kardeşlerinden birisi olmak üzere toplam iki kişinin, ana veya babanın bu hakkı kullanmaması durumunda ise bir diğer kardeşi olmak üzere toplam iki kişinin," hükmünü içermektedir.

.1. iş hakkı kullanıldığına göre iş hakkının kullanımında yasal engel görünmüyor. Anladığım kadarıyla rahmetli abiniz bekarken şehit olmuş. Dolayısıyla kardeşiniz 2. iş hakkından faydalanabilir.

Saygılarımla Gazi J. Astb. Yasin KOCAELİ

unutulan - hayırlısı - 2012-07-12 10:40:59

hayırlı sabahlar. hamit abi kusura bakmassan bir sorum olacak yardım edersen sevinirim.abi ben 2330 sk tabi bir gaziyim. türk menşeili mayına bastığımdan dolayı bazı haklardan faydalanamıyorum 3713 sk nasıl müracaat etmem gerekiyor. hangi maddelere dayanarak baş vurmam gerekiyor bana bir. dilekçe örneyi şeklinde yazıp meil adresime atsan.çok sevinirim.olurmu.hakkını helel et abi saygılaryada geniş bir şekilde cevaplasan

Editör'ün notu: Yasa bugün itibariyle yürürlüğü girdi. Sosyal Güvenlik Kurumuna Hitaben durumunuzun yeni yasa kapsamında değerlendirilmesi konusunda vakit geçirmeksizin bir dilekçe yazın. SGK durumu inceleyip size geri dönüş yapacaktır.  Dilekçenin  içerinğde "653 Sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnameler Yapılmasına dair Kanunun  madde 69  (j) bendi kapsamında durumumun değerlendirilmesi husunu arz ederim" deyin.

Saygılarımla Gazi J. Astb. Yasin KOCAELİ

kerimapak - Feragat hakkında - 2012-07-12 10:32:53

Sayın Hamit bey yönetmenliği Aile bakanlığımı İçişleri bakanlığımı çıkaracak ?

Editörün Notu: Muhtemelen İçişleri Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı birlikte hazırlayacaktır.Ayrıca bu konuda kapsamlı bir yazı hazırladım. Okumak için tıklayınız>>> Saygılarımla.

Gazi_33 - yasa kapsamı - 2012-07-12 09:18:45

saygıdeğer kardeşim hamit bey öncelikle yasanın bütün camiamıza hayırlı olmasını, yeni çalışmaların bütün kardeşlerimizi ve ağabeylerimizi de kapsayacak şekilde düzenlenmesini diliyorum. size daha önce konumumdan bahsetmiştim, kısaca değineceğim. 1991 yılında malatya polis özel harekat şubesinde hazır tim olarak görevliyken verilen silah bilgisi ve eğitimi dersinde arkadaşımın silahının ateş alması sonucu vuruldum ve belden aşağı kısmi felçli duruma geldim. sgk 5434 sk.ve 45.md. göre beni 6. dereceden vazife malülü olarak emekli etti. yeni yasada, kamu görevlileri her ne şekilde olursa olsun bu görevlerinden dolayı yaralanmaları ve sakatlanmaları durumunda tmk kapsamına alınarak mağduriyetleri giderilmiştir denilmekte ve 700-800 kişinin bu durumda olduğunu yazmaktadır. bildiğiniz üzere özl.hrk. terörle mücadele için kurulmuş bir birimdir. daha önce faizsiz konut kredisinden yararlanabileceğim müjdesini vererek bizleri çok mutlu ettiniz, rabbim sizleri hep mutlu kılsın.hadi bir müjde daha verin, inşallah bu kanun kapsamına girebilecek miyiz. sorularımızla sizleri çok meşgul ediyoruz ama söz başka soru sormayacağım. hakkınızı helal ediniz. rabbim sizlere huzur ve sağlık dolu ömürler nasip etsin. saygılarımla

Editörün Notu: Öncelikle iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederiz. Ancak sizin durumunuza ilişkin olarak şahsi kanaatim 3713 s.k. kapsamına giremeyeceğiniz yönündedir. Saygılarımla.

dileksunal - 6353 sayılı kanun R.G'de yayınlandı .Peki şimdi Yeni bir yönetmeliğin beklenmesi gerekli mi? - 2012-07-12 08:39:25

Sayın Editörüm İlgili Valiliklere başvuru yapabilmek için R.Gazetede yayınlanan 22.08.2007 tarih ve 26621 sayılı yönetmelikte değşiklik yapılmasını bekelemek gerekli mi?Biliyorsunuz Kanunlar yönetmeliklerin üstündedir.İş Başvuruları 6353 Sayılı kanuna dayanarak , yeni bir yönetmelik çıkmasını beklemeden yapılabilir mİ? Bundan sonraki süreci buradan paylaşabilirseniz aydınlanmış oluruz.Teşekkür ederim.

Editörün Notu: Kanunlar normlar hiyerarşisinde tabi ki yönetmeliklerin üzerindedir. Ancak kanunlar genel çerçeve çizer. Feragat gibi uygulamaya ilişkin süreçler yönetmelikler ile belirlenir. Yasa değişikliği olması sebebi ile mezkur yönetmelikte de değişiklik yapılması gerekmektedir. Bu sürecin de falza süreceğini sanmıyorum. Saygılarımla.

ALİ GÖKHAN - şehit çocuğu - 2012-07-12 08:15:18

slm hamit abi daha önce sormuştum ama şimdi herşey açık sanırım 1.iş hakkını ablam kullandı 2.iş hakkından ben yararlanabilecekmıyım feragat hakkı varmı yasa içersinde yardımcı olursan sevinirim

Editörün Notu: Yasa metnine baktığımızda direkt feragat hakkı vardır diyemiyoruz. Sadece kanun metninde "anne ve baba kullanmazsa" demektedir. Burada anne ve babanın feragati olduğunda kullanılabilir şeklinde yorumlayabilsekte, Şehidin kardeşlerinin feragatine ilişkin bir çıkarım yapamıyoruz. Şehidin kardeşi yoksa eşi ve çocukları diyor. Uygulama yönetmeliğinde "yoksa" hükmünü iş hakkını kullanmak isteyen yoksa şeklinde algılayadabiliriz. İşte asıl son netice uygulama yönetmeliklerine şekillenecektir. Ak Parti Adana Milletvekili Sn. Fatoş Gürkan'ın açıklaması Bakanlığın feragat hakkını yönetmelikle belirleyeceğine ilişkin ümitlerimizi de arttırmaktadır. Saygılarımla.