İçerik : 2. İş Hakkı Uygulama Yönetmeliği Nasıl Olmalı?
catalcam - NE ZAMANNNN - 2012-09-23 15:53:38
BU YÖNETMELIK NE ZAMAN CIKACAK ?
engin - sayın editörüm - 2012-08-31 13:39:07
sayın editörüm öncelikle hayırlı cumalar diliyorum bir kardeşiniz olarak sizden bir ricam olacak acaba sayın gülşen uz'u arayıp randevu gününü öğrenebilirmisiniz biz arasak sağlam bilgi vermiyorlar ama siz konuşabilirsiniz sizden ricam bir sorarmısınız bu gün cuma dernek hafta sonu kapalı olabilir size zahmet saygılar
kadirr - engin arkadasim - 2012-08-30 23:27:34
engin kardesim konuylan ilgili olmadigi belli.kanya ilginç olmus olsaydi bilirdn. hamit abi konuyla ilgili aciklamayi yapmis sana zaten. ve ben bayramdan once bunun icin turkiyenn bi ucndan ankaraya gttim icisleri bakanligi sehit gazi kadro atama bolumune bizzat kedm gdp sordm ve yonetmelgn hazr bnm gbi ikinci cocuga is yok amcan hayattaysa yasi nolursa olsun kullanmicksa hak yaniyr. ve bnn icin hergn ariyorum grusuyrm bolumn muduryle grusuyrm ama dedgmiz gibi istrsen sende git bi gorus veya tlf al eline ara ve sor icislerini. belki ozamn durumun ciddiyetne varirsin ve bnn icn elinden geleni yaparsn duzeltmek icin. umarim bunca cabamiz bosuna gtmez.
engin - Tamam sayın editörüm ben varım - 2012-08-30 21:05:04

sayın editörüm tamam yönetmelik çıkana kadar ben size sesimizi keselim konuşmayalım mücadele vermeyelim demem demek bile istemem keşke her gün yazılar yazsanız göndereceğimiz yerlere göndersek ama benim anlamadığım bir şey var kimsenin bilmediği bir şeyi yayınlanmayan bir şeyi ağzı açılmayan bir şeyi başkası nasıl görüyor sayın editörüm sizi çok seviyorum allah yukarda mert delikanlı bir insansınız elinize yüreğinize saglık sadece bana şunu anlatacak biri çıksa tamam derim ..şimdi yasada diyorki bir iş şehidin eşi ve cocuguna diğeride anne baba kardeş olmak üzere toplam iki kişinin yasanın devamında diyorki şehidin anne baba kardeşi bulunmaması durumunda tekrar şehidin eş ve çocuklarından toplam iki kişinin ....burda anlaşılacağı gibi soruyorum size sizde annesi babası kardeşi olmayan bir tek şehit bana gösterebilirmisiniz acaba ?? ayrıca şehit aielerine yasa diyorki her şehit ailesinden yüzde 1 olan kadro sayısı yüzde 2 çıkmışdır yani bu 2.iş imkanını her harügarka şehit ailelerinden eş çocuk kardeş anne baba bu kişiler tarafından kullanılacaktır ...şimdi yasada 2.iş imkanı vermeseydi şu ifadeyi kullanırdılar iş imkanlarından biri şehidin eşi çocuğuna diğeride anne baba kardeş olmak üzere toplam iki kişinin ve burda keserdiler uzatmazdılar mademki biri eş çocuk diğeri anne baba kardeşse dediğim gibi yaparlardı ama açık açık üzerine basa basa söylüyor anne baba kardeş bulunmadıysa diyor eş ve çocuklarından toplam 2 kişinin yani bu yasada açık bir şekilde bu 2.iş imkanını her harükarda bu kişiler tarafından kullanılacak ..ayrıca bakanlık keyfi sohbetine görede yönetmeliği çıkaramaz çünkü yasada her şehit ailesinden toplam 2 kişinin bu yasadan yararlanmaı planlanmaktadır eğerki şöyle olsa hak veririm onlara yasa deseydi bir iş imkanını biri şehidin eşi ve çocuğu diğeride anne baba kardeş olmak üzere toplam iki kişinin o zaman yönetmelikte feragat olayı yapmasalar yapmazlar sonuçta biri eş çocuk diğeri anne baba kardeştir istedikleri gibi yaparlar ve kaldıki 1.iş imkanına bir göz atın orda bile dediğim gibi olmasına rahmet feregat olayı var ama bizim şimdiki yasada açık açık belirtiliyor sayın editörüm yasa söylüyor ben söylemiyorum bu ortalığa atılan feragat yok o yok bu yok kullanılmazmış bence hepsi dolma laflar ben sadece herkesin mutlu olacağı bir yönetmeliğin çıkacağına inanıyorum sonucta hepimiz mağdur duruma düşeriz ama bilmeden görmeden konuşmayalım lütfen sadece biz elimizden geleni kadar birlik olalım bu yönetmeliği erken çıkaralım sizden de bir ricam var sayın editörüm lütfen bir yazı çıkarın her tarafa gönderelim ...lütfen cevap bekliyorum teşekkür ederim

Editörün Notu: Şu an yönetmelik yayımlanmadı ama hazır. Bu durumu düzeltmek için Çanakkale Şehit Aileleri Derneği Başkanı Sn. Gülşen UZ İçişleri Bakanı ile görüşecek. Resmi gazetede yayımlanmadan mağduriyetleri giderici düzeltmenin yapılması gerekiyor. "Şehidin anne baba kardeşi bulunmaması durumunda" ifadesini hayatta olmaması ya da olmaması anlamında anlarsanız ve yönetmeliği bu şekilde düzenlerseniz ciddi sorunlar oluşacak diyoruz. Yani Şehidin kardeşleri, anne ve babası "bulunsa bile" haklarından feragat edebilmeli... Yani memur olabiliyor, yaşı büyük olabiliyor, iş hakkını çeşitli nedenlerle kullanmak istemiyor olabilirler. Şehit yetimlerine haklarından feragat edebilmelerini sağlayıcı yönetmelik düzenlemesi şart.  "FERAGAT HAKKI" şu an yönetmeliğin taslak halinde maalesef bulunmamaktadır. Bana her gün 10'larca telefon geliyor. Hatırlarsanız kanun tasarısı yasa halini alana kadar kaç kez değişti. Eğer biz müdahele etmeseydik ilk hali ile çıkardı. Yani iş işten geçmeden birşeyler yapmak lazım. Saygılarımla.

engin - kadir arkadaşıma - 2012-08-30 20:13:06

kadir arkadaşım kusura bakma ama sen ne dediğini bilmiyorsun daha yönetmelik çıkmadı kendi kendine gelin güvey oluyorsun yönetmelik böyleyse şimdi çoktan yayınlanırdı daha yönetmelik çıkmadı allah aşkına kendi ağzınızla konuşmayın kimse bilmiyor bir dek seninle irtibata geçiyorlar demi bekleyip görelim diyorum neden kimse bana bunu söylemiyor arkadaşım yasada zaten diyor anne baba kardeş bulunmadıysa eş ve çocuklarından toplam 2 kişinin yasada geçiyor zaten herkes kendi bildiğini okuyor ...daha yönetmelik çıkmadan yönetmeliği bilenler var

Editörün Notu: Engin bey, sizin bu yorumunuzu dikkate alarak yönetmelik çıkmadan haber yapmayacağım. Ancak yönetmelik bu arkadaşlarımızın dediği gibi çıkarsa siz ne yapmayı düşünüyorsunuz?

kerimapak - Uygulama yönetmenliği Hk. - 2012-08-30 20:07:53
Sayın Hamit Bey,konunun tekrar tekrar gündeme getirilmesi faydamıza olacaği kanaatindeyim.Ulusal kanallarada ulaşıp derdimizin anlatılması daha da iyi olur.
kadirr - çocuğa iş yok - 2012-08-30 11:04:29
sayın admin konuyu tekrar gündeme getirip diğer arkadaşlarıda bigilendirebiirmisiniz. şehit çocuklarına 2. iş hakkı yok amcan emekli veya yaşı tutmuyor bile olsa çocuklara verilmiyecek hak yanacakmış dünde bi çok yeri aradım yönetmelik böyleymiş lütfen yardımcı olun allah aşkına ne yapcaz bize yol gösterin dernek başkanlarına ve vekillere meil atalım
murat_ertel - önemli - 2012-08-28 19:31:29

sayın hamit abicim sizden ricamız önayak olup dernek başkanlarını aramanız ve hepsini birlikte bakanlığa gitmeleridir yönetmelik çıkmadan toplanıp gitsinler.. yoksa çıktıktan sonra hiçbir şekilde düzeltilemeyecektr...

Editörün Notu: Çanakkale Şehit Aileleri Derneği Başkanı Sn. Gülşen UZ, İçişleri Bakanı ile yakın zamanda görüşme yapacak. İzmir Şehit Aileleri Derneği Başkanı Sn. Yavuz ALPHAN'ın da Bakandan randevu almak için müracaat ettiğini öğrendim. Bu konuda dernek başkanlarından gayret gösterenler var. Yönetmelik bahsettikleri şekilde çıksa bile sonradan yeniden yönetmeliği değiştirmek durumunda kalacaklar. İki iş olmaması adına inşaallah sorunu en başından çözümlerler. Saygılarımla.

emre_99 - yönetmelik - 2012-08-27 17:24:04
bence bunlar yönetmeliği askıya aldılar baksanıza adamlar dan ses seda yok.bakanlık dedi bayramdan sonra çıkacak .hayırlısı bakalım ben pek ümitli deilim de
FİRA02 - AYNI AİLEDEN BİRDEN FAZLA KİŞİNİN BAŞVURMASI HALİNDE İŞ HAKKINI KİM KULANABİLİR ? - 2012-08-27 17:13:46
Sayın editörüm daha önceki iş hakını kardeşim kulandı yeni yasayla gelecek iş hakkını da ben ve abim müracat etik tüm ailem ve annem de dahil olmak üzere benim işe yerleşmemi istiyorlar ve annemede ben bakıyorum yılardır her hengi bir sabıkam yok ve üniversite mevzunuyum abimse bir çok suçtan sabıkası bulunmaktadır .abim 42 yaşında ve ben ise 30 yaşındayım .sizce bu konuda hangimize iş hakkı tanınır ve ne gibi bir yol izlememiz lazım sizce ? saygılarımla...
engin - sayın editörüm bir gelişme yok - 2012-08-27 15:05:23
selamun aleyküm kardeşlerim sayın editörüm bu yönetmelikte her hangi bir gelişme yokmu 60 gün oldu hala çıkmadı arıyoruz soruyoruz gerçekten kimse bir şey söylemiyor nasıl bir çıkmaz yönetmelikmiş içişleri arıyoruz adamlar telefona bakmaktan acizler ne yapacağımızı bilmiyoruz çıksın artık oldu oldu olmadıysa başka işlere bakmamız lazım ama bekletmenin mağdur etmenin ne anlamı var ben anlamadım şahsen saygılarımla
kadirr - gökhan kardeş - 2012-08-27 07:38:07
gökhan kardeş demiş olduğun dernek başkannı acaba sayın bakanla randevu alabildimi yada görüşebildimi. bizi bilgilendirirsen seviniriz
c_taylan - şehit ler ölmez bu vatanı asla bölemezler Allah'ın izni ile - 2012-08-23 15:33:36
amcam şehit oldu babamında tek öz kardeşi amcam bekar idi. 2.iş imkanından yararlanır mıyım lütfen cevap yazın yeğeni olurum.
kadirr - SAYIN ADMİN - 2012-08-23 10:00:46
sayın admin diğer dernek başkanlarını da devreye koyabilirmisiniz acaba cünki bu hafta gidilip görüşülmesi gerekiyor yoksa herşey için artık çok geç olabilir. dernek başkanlarının içişleri bakanlığıyla görüşmesi gerekmektedir arkadaşlar tanıdığınız bütün dernek başkanlarına haber verelim lütfen böyle bi haksızlığın önüne geçmek zorundayız
sebogs - terör mağduru - 2012-08-23 03:39:06
sayın editörüm ben sivil terör mağduruyum bügün şırnak valiliğine gittim sivil terör mağdurlarına iş hakkı var dediler, sadece yasaklı bölgelerde ölen sivil terör mağdurlarına iş hakkı vermiyorlar. günahsız bir şekilde ölen kişilere hem maaş hemde tüm şehitlik hakları veriyorlarmış.abi bunu ordaki şehitlik şubesi söyledi acaba sizede böyle bi doyum geldimi lütfen aydınlatın bizleri saygılarımla
FİRA02 - ŞEHİT ÇOCUKLARI HAYDİ TOPLUCA HAKKIMIZI ARAMAYA - 2012-08-22 11:51:23
Sayın yetkililerimiz her zaman basına çıkıp onlar bizim yetimlerimiz başlarımızın tacılar onlara biz sahip çıkıyoruz biz onlar için böyle yapıyoruz şöyle yapıyoruz .sayın yetkililerimiz ve devlet büyüklerimiz size bir şey olsa alah etmesin Çocuklarınıza kardeşleriniz mi sahip çıkacak ? kim sahip çıkacak onlara peki ? şimdi kalkmışsınız aldığımız duyumlara göre şehidin kardeşinin yaşı tutmuyorsa bu iş fes olacak ? şunu bilmenizi isterim ki o şehitlerin yetimlerinin hakkını elinden alanlara bu dünyada da öbür dünyada da hesabı sorulur ve yetimin hakkını yiyen biride asla iflah olmaz.rabbimiz ne demiş herşeylen karşıma gelin ama asla yetim hakkıyla karşıma gelmeyiniz.benim amcalarımın en küçüğü 71 yaşında ve biz yılardır evimize bile gelmeyen amcalarıma hak veriyorsunuz ? şimdi empati kurup kendinizi bizlerin yerine koyun sizce o şehit hakkını helal eder mi size ? amcalarım babam şehit olduğunda sadece şunu demişlerdi su testi su yolunda kırılır biz söylemiştik askeriyeye görev yapma diye ve kalkıp benim iş hakkımı bu insanlara vereceksiniz .hakkımız varsa da helal etmiyoruz ve aslada bu durumu da onaylamıyoruz.ve tüm şehit yetimlerini topluca seslerini duyurmaya ve hukuksal hakkımızı aramaya davet ediyorum ve sayın başbakanımızdan da yardım bekliyoruz.
kadirr - YAREN HANIM A - 2012-08-22 10:34:13
yaren hanım ben kendim içişlerine gittim ve bana 2. çocuğa iş verilmiceğini sölediler eğer amcalarınızda kullanamıcak yaşta veya emekliyseler bile yine kullanamıcaksın hak yanacak denildi. bu kesin dediler yönetmelik hazır olduğunu belirttiler. siz aldığını bilgiyi nerden aldınız telefon numarasını alabilirmiyiz oranın aramak için. çünki sizin dediğiniz gibiyse çok mutlu olcaz sonucta hak yanmıcak ve biz faydalanacaz. umarım kimse mutsuz olmaz herkesin isteği olur.
kerimapak - Dikkat edelim..! - 2012-08-21 04:14:29
Son çıkan yasada dönen çetrefilli işleri beraberce gördük mecliste son dakikalarda bazı milletvekillerinin müdahil olması sebebiyle istenen bazı haklarımız verildi.Şimdi bence sessiz kalmayalım gene ulaşalım yetkililere durumundan haberdar olsunlar herkes kendisini bir yerlere çekip uğraş vermesse aileler için hayal kırıklığı olacak.Bu Durum dernek başkanlarını ilgilendirdiği kadar bizi yani birinci derece muhatabı yakinen ilgilendirmektir.Şehit çoçuklarına istisnasız 2.iş imkanı verilsin diyorum.Saygılarımla.
catalcam - yönetmenlık - 2012-08-20 14:39:24
abi öncelıkle ıyı bayramlar benım sorum İcişlerı bakanlıgı sehıt ve gazıler basvuru takıbı bölumunden bakıyorum basvurunuz ıncelenıyor dıyo bu yönetmelık ne zaman cıkacak tahmınen bı bılgın varmı ve cıkarsa bızım iş sahıbı olmamız ne kadar zaman alır tesekkurler
murat_ertel - dernek başkanları - 2012-08-19 21:02:14
dernek başkanları ayaklansıznlar artık sessiz kalmasınlar ancak onlar çözüm olurlar
murat_ertel - boşuna konuluyoruz sanırım - 2012-08-19 18:54:33
asıl konuşması ve tartışmaların içine girmesi gereken kişiler yani dernek başkanları nerdele rniçin sessizlikleriin koruyorlar eğe rkonuşmaayckalrsa defolsun gitsinler istifa etsinler
engin - yanlış anlama abi - 2012-08-18 17:14:04
abi yanlış anladın beni gözünü seveyim bu yazınıyı en çok ben istiyoyrum sadece dolma laflarla karnımız doydu yok böyle yok şöyle abi biz size güveniyroruz başkalarına değil emin olki yönetmelikte kimsenin haberi yok bu yazınını kaç kişi faxlamış acaba merak ediyorum bu yazıyı nasıl bir şekilde çok gönderebiliriz abi akıl ver lütfen
Hamit YILDIZ - Engin Bey, - 2012-08-18 16:21:31
Aslında bu haberi yapmayacaktım. Bundan önceki haber altında yapmış olduğunuz yorumda da ne gerek var demişsiniz. Ancak size rağmen sizin için bu haberi yapmak zorundaydım. Göz göre göre yönetmeliğin o şekilde çıkmasına gönlüm razı olmadı. Siz ne deseniz de Şehit yetimlerinin mağdur olmamaları adına bu haberlerimiz devam edecektir.
engin - kimse kusura bakmasın - 2012-08-18 14:45:06
Sayın etidörüm bir şey söylemek istiyorum valla kimsenin laflarına bakmam her ağızdan bir ses çıkıyor ya arkadaş daha yönetmelik çıkmadı yayaınlanmadı adamlar içeriğini biliyorlar böyle saçma sapan şeylere kafanızı takmayın ..... sayın editörüm bayramdan sonra her şey belli olur feragat olacak yaş sınırı olacak yasada belli zaten anne baba kardeş bulunmadıysa eş ve çocuklardan toplam 2 kişinin bu mantığı bile düşünemeyenler pess yani herkeste boş boğaz konuşmasın sallayıp duruyorlar
yvz - 2.iş hakkı - 2012-08-18 10:38:22

sehit bekar ve geride 3 kardeş var ve 2taneside hakkı kullanmak istiyor biri üniverste mezunu digeri ilkokul mezunu hangisi yararlanır ozaman beni aydınlatırsanız çok memnun olurum şimdiden teşekkürler

Editörün Notu: Yaşı büyük olan kullanır. Saygılarımla.

kerimapak - 2.iş hakkı hk. - 2012-08-18 00:16:29

Sayın hamit bey İç işleri bakanlığına bizzat giden arkadaşlarımıza şehidin 2.çocuğuna iş imkanı yok denilmektedir.Bu nedenle birçok aile ferdi hayal kırıklığına uğramaktadır.Yapılan başvurularada en kısa zamanda red cevabı vereceklerini söylemekteler.Öte yandan aile bakanlığı 8 bin küsür kişinin işe yerleşmesi hedeflenmektedir diyor Mantıka biraz aykırı bir durum.Ret cevabı almamız durumunda elimizden ne gelir bilgilendirirseniz sevinirim. İyi çalişmalar.