Hedef Protez
gazihaber.com RSS / XML
gazihaber.com
Bu haber 20 Kasım 2011, Pazar 23:33:08 tarihinde eklendi. 20321 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Şehit Yakınları ve Gazilere İyileştirmeler

Şehit Yakınları ve Gazilere İyileştirmeler

   Son şekli önümüzdeki hafta içerisinde netleşecek olan ve beklenen yasal gelişmeler şunlar;

 

- Yetim statüsünde maaş bağlandığı için eline ayda 200 -350 TL arasında para geçen şehit anne ve babalarının maaşları her biri için ayrı ayrı olmak üzere asgari ücret seviyesine yükseltilecek. 

 

- Terörle mücadelede şehit olanlar dışında diğer şehitlerin anne ve babalarına maaş bağlanması için gereken baba için 65 yaş ve muhtaçlık, anne için dul ve muhtaçlık şartları kaldırılacak.

 

- Malul ve gazilere ödenen maluliyet maaşları en düşük devlet memurunun maaşı ile aynı seviyeye yükseltilecek. 

 

- Çalışanların maaşlarına yapılan seyyanen zamlar nedeniyle yüzde 20 eriyen tütün ikramiyesi ve diğer ek ödemelerde yaşanan hak kayıpları telafi edilecek.

 

- Kore ve Kıbrıs şehit yakınları ve malul olanlara maaşlarının yanında şeref aylığı adı altında yapılan ödemeden, Devlet Ödünç Madalyası verilen şehit yakını ve gaziler de yararlanacak.

 

- Bakıma muhtaç gazilere aylıkları dışında her ay asgari ücret tutarında ödenen bakıcı parası net asgari ücretin iki katına çıkarılacak. 

 

- Harp ve vazife malullerinin protez kullanım sınırlamaları kaldırılacak 

 

- Sağlık hizmetlerinde şehit anne, baba, eş ve çocukları ile malul gazinin eş ve çocuklarından katkı payı alınmayacak. 

 

- Şehit yakınlarından iki kişiye devlette iş imkanı sağlanacak. 

 

- İş kurmak ve eğitim almak isteyen malul gaziler özel destek kredilerinden yararlandırılacak.

 

- Şehit yakınları ve gazilere kışa hazırlık ödeneği ve bayram ikramiyesi verilecek. 

 

- 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu'na göre kira yardımı yapılanların kiralama süresi 10 yıldan 15 yıla çıkarılacak.

 

- Özürlü aracı kullanan malul gazilere pozitif ayrımcılık yapılarak araç alımlarında vergi avantajı sağlanacak.

 

- Halen malul gazinin kendisi ve eşine sağlanan ücretsiz seyahat hakkından eğitimine devam eden gazi çocukları da yararlanacak.

 

- Şehit ve malul gazi çocuklarına vakıf üniversitelerinde burslu eğitim imkanı sağlanacak. 

 

 

Aynı düzenleme ile, terörle mücadelede şehit düşenler dışında görevi başında katledilen öğretmen, sağlık personeli ve din görevlileri de 'şehit' kabul edilecek. Nasıl ki görevi başında vefat eden Öğretmen, sağlık personeli ve din görevlileri "şehit" kabul ediliyorsa aynı zamanda Ordu Vazife Malullerinin de "3713 sayılı kanun ile Malul Gazi" kapsamına alınması gerekmektedir. Bu konuda bu kararın çıkması için bütün herkes üzerine düşeni yapmalıdır. 

 

 

Haber Kaynağı:  

Yeni Asır Gazetesi: http://www.yeniasir.com.tr/Politika/2011/11/20/sehit-yakinlarina-maas-mujdesi


UYARI : "Sitemizde yayınlanan ve kaynağı sitemize ait olan haberler, kaynak belirtmek ve bağlantı eklemek koşuluyla başka sitelerde yayınlanabilir. Kaynak belirtmeyen ve bağlantı eklemeyen yayıncılar hakkında hukuki haklarımızı kullanacağımızı saygıyla duyururuz."
Yazdır Paylaş

YORUM YAZMA KURALLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ


Gazi Necmi - necmi_gazi@hotmail.com - Tarih: 2011-12-27 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Milletvekileri zamları beni çok üzdü,şehitlik yada gazilik kavramı kutsi bir değerdir ve bununla onur duyuyoruz,yaşanılan veya akıtılan kan ve gözyaşlarından bahsetmicem,30 yıllık tarih bunları en anlamlı bir şekliyle anlatmakta zaten,asıl önemlisi bu mağdur insanların neden bu kadar sosyal sorunlar yaşadığıdır,devlet büyükleri dediğimiz mutlu azınlık neden ülkesi için mağdur olmuş bu insanların sorunlarını bir çırpıda çözmüyor,bu insanların toplumda onurlu bir şekilde yaşamaları gerekiyor tabiki buda maddesel imkanlarla mevcut,sayın yetkililer bizleri hint fukarasına çevirdiniz,bizler neden maaşımızın azlığından konuşalım,ama bizi buna mecbur bırakıyorsunuz,malesef onurumuz kalmadı toplum arasında çünkü sefalete mahkum bırakıldık,kömür yardımı,kaymakamlık harçlığı gibi dilenci muamelesi gibi cüzi rakamlarla bu insanlar nasıl geçinsin,ortalama bi gazi maaşı 1170 tl,artı bu insanların sağlık problemleri var hemde bir ömür boyu bitmeyecek şekilde,sizlere soruyorum bu parayla siz geçinebilirmisiniz sayın vekiller... Bizler gibi kendinizi bir gecede kanunla gazi yaptınız... Yazıklar olsun artık sizler geçinemiyorsanız biz ne yapalım yazık hemde çok yazık...

 2011-12-27 20:30:19 


1 kişi beğendi 1 kişi beğenmedi

Gazi Necmi - Her Gazi Madalyasını Başbakanlığa Postalasın O Zaman - Tarih: 2011-12-19 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Bu ne biçim yasa nasıl bir anlayış herkes terör malulü olacak ne alakası var silahsız çatışmada Allah'ın rahmetine kavuşmuş kişiler eceliyle yaşamını yitirmiş vatandaşa sen nasıl şehit veya gazi dersin bu kadar olmaz... Siz Şehit Aileleri ve Gazi Haklarına Yarımcı olmadan bin kişiyi daha benim gibi dağda karda aç susuz uykusuz her an ölümün soğuk nefesini vücudunda hisseden bendim gazilerdi şehitlerdi kahpe PKK kursunu ile vurulmadan 18 ay anamız ağladı siz ne biçim bakansınız ne alaka ne maydanoz yazıklar olsun herkesi gazi yapın şehit sayın benim ve diğer arkadaşlarımın yaşadıklarını yaşamamış insanlara kanunen gazi şehit unvanı nasıl verirsiniz... Hakkımı helal etmiyorum Gazi Olarak bu kadar olamaz artık akıtmış olduğum kana yazıklar olsun... Madalya verdiniz o madalya beraat maşını bağlamadanız sosyal haklarımızı vermediniz siz şimdi herkese gazi şehit nasıl dersiniz... Yazıklar olsun diyorum artık sizlere kusura bakmayın ama bu yasa taslak bizlere çok ağır darbedir.... Bedelli Askerlik dendi gazi şehit ailelerine aktarılacak ödenecek dendi şimdi hazineden tutun ilgisiz kişilere kurumlara peş keş çekiliyor gaziler şehit ailelerine vereceğiz dediniz şimdi herkese toplanacak paradan pay bizler harici herkese dağıtın o zaman... Bizleri Allah aşkına öner sürerek kanun çıkmasın bizlere ödenecek dediniz bizlerin haricinde kimseye bedelli askerlikten toplanacak paralar dağıtılmasın.. Her Şehit Ailesine Gazi Arkadaşlarımızın Maaş Aldığı Banka Hesap Numaraları Kurumda mevcut Eşit adaletli ödensin bizlere...


2 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

fatih - hakkımız - Tarih: 2011-12-15 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

s.a arkadaşlar. gecenlerde farklı illerde olan ögretmen eşler yürüyüş yaptılar 1 haftada haklarını aldılar hemen atamaları yapıldı. gündemi halkın sesi belirliyor cok degil bi 40- 50 şehit yakını meclise yürüse yada herhangibir yerde basınla sesini duyursa hemen herkes ayaklanır muhalefet zaten laf söylemek ,icin fırsat arıyor .bu iş bi yürüyüşe bakar

2011-12-15 16:35:13


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

OKTAY KAYA - KANUN İSTİYORUZ - Tarih: 2011-12-11 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

MECLİSTE BİZ ŞEHİT AİLELERİ VE GAZİLERİN SORUNLARINI ÇÖZMEK İÇİN BEN DE VARIM DİYENLERE SELENİYORUZ GERÇEK ANLAMDA HİÇ TEMSİLCİSİ VE SÖZCÜSÜ YOK YÜREKLİ VE MANEVİYATI KUVVETLİ VATANINI BAYRAĞINI SEVEN DUYARLI MİLLET VEKİLLERİNDEN DESTEK VE İLGİ BEKLİYORUZ BENDE BURDAYIM VARIM DİYENLERİ BEKLİYOR SAYGILARIMI SUNARIM ALLAHA EMANET OLUN!!!!!

2011-12-11 01:27:57


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Gazi Necmi - Gaziler ve Şehit Aileleri Sizlerde Benim Gibi Milletvekillerine e-devlet uzerinden başbakanlıga Yazın Benim Gibi - Tarih: 2011-12-07 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Bedellinin Parası Şehit-Gaziler için Harcanacak "Kanun tasarısına koyduğumuz bir maddeyle bedelli askerlik geliri, şehit yakınlarına, gazilere özürlülere muhtaç erbaş ve er aileleriyle TSK’ya, Jandarma Genel Komutanlığı’na ve emniyet hizmetlerine mensup vazife malullerine yönelik sosyal hizmet faaliyetlerinin finansmanına aktarıyoruz." BAŞBAKAN ERDOĞAN: "BEDELLİ PARASI ŞEHİT YAKINLARI VE GAZİLER İÇİN HARCANACAK Anayasamızın 72. maddesi vatan hizmetinin her vatandaşın hakkı olduğu deniliyor. Dövizle ve bedelle yapılabileceği belirtilmiş durumda. Bedelli daha önce üç kez mümkün hale gelmişti. 1999’da bedelli askerlik Marmara depreminin zararlarına katkı sağlamak için çıkarılmıştı. Biz ise iki önemli hedef gözetiyoruz. Bakaya sayısının bedelli askerlikle azaltılmasını ön görüyoruz. Bedelli askerlik kanunuyla çok önemli sosyal hizmetleri gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Kanun tasarısına koyduğumuz bir maddeyle bedelli askerlik geliri, şehit yakınlarına, gazilere özürlülere muhtaç erbaş ve er aileleriyle TSK’ya, Jandarma Genel Komutanlığı’na ve emniyet hizmetlerine mensup vazife malullerine yönelik sosyal hizmet faaliyetlerinin finansmanına aktarıyoruz. Hatta milli bütçeden, özürlülere yönelik ayırdığımız rakamı da artık bu fona aktaracağız. Burada önemli bir ayrıntı, ön gördüğümüz yaş sınırıyla, askerlik ve güvenlik hizmetlerinin aksamasına asla izin vermiyoruz. TSK’nin ihtiyaç duyduğu erbaş ve er sayısını dikkate alıyor ve düzenlemeyi buna göre yapıyoruz. Oturma ve çalışma iznine sahip olarak, işçi, işveren sıfatıyla toplam en az 3 yıl süreyle fiilen yabancı ülkelerde bulunanlar 38 yaşına kadar başvurdukları takdirde 5 bin 112 Euro karşılığı dövizle askerliği yerine getiriyorlardı. Başvurmayanlar ise 7 bin 668 Euro karşılığı bu hizmeti yapıyorlardı. 21 günde temel eğitimi alıyorlardı." Bedelli askerlik parası Dilerim 2330 ve 3713 kanun kapsamında yaralanan asker harici kimseye ödeme yapılmaz diyorum.. Polis koruyucu vs....) Kapsarlarsa Sayın Başbakanımız er erbaşa şehit ailelerine verdiği sözü tutmamış olur... Vana yeterince Yardım yapıldı Bu Paralar Gaziler Şehit Ailelerinin haricinde Ödenmemelidir. 1999 depremini yaşadım gölcük te yaşadım bizlere vana yapılan yardımlar yapıldı mı yapılmadı. bedelli Askerlikten vana Yardım Yapılmamalıdır. Öbür dünyada bizlere Sayın Başbakanımız ve Sizler nasıl hesap vereceksiniz bilemiyorum.. Bu kanun asker ile alakasız kişileri kapsamamalıdır... Genelkurmay başkanlığı o paradan vakıflara vs....) Para aktarılsın dese bile Başbakanımız ve Sizler Buna Karşı Çıkmalısınız.. Güneydoğu Gazisi Necmi HARMAN... T.C xxxxxxxxxxxx Emekli Sandığı Sicil No: xxxxxxxxxxxxxxx Sayın Bakanım Sizlerden Ricam Lütfen Ekteki Kanunları Mecliste Bizler Adına Gündeme Getirseniz. GAZİ VE ŞEHİT YAKINLARININ TALEPLERİ: 1- Eğitim gören (özellikle üniversite de) Şehit ve Gazi çocuklarına tatmin edici ve şartsız burs verilmesi. 2- İş hakkının şehit -gazi (Muharip Gaziler ve Vazife Malulleri dahil) çocuklarına da verilmesi veya KPSS puanlarına 10 puan eklenmesi, Ayrıca mevcut iş haklarının Şehit yakını ve Gazilerde 2'e çıkarılması. 3- Şehit ve Gazi çocuklarının askerlikten muaf tutulması. 4- Malul gazilere şeref maaşı bağlanmalıdır. 5. Terör malulü olan Erbaş ve Erlerle birlikte vazife malulü olup ta “emsal aylığı alamayan” Rütbeli Personelle birlikte Erbaş ve Erlere ve Şehit yakınları maaşına %40 zam yapılması. 6. Malul Gazi er ve erbaşlar ile Terör malulü olmayan tüm vazife malullerinin mutlaka Konut Kredisi imkânından yararlandırılması sağlanmalıdır. 7- Şehit yakını ve Gazilerin ve eşlerinin tayinlerinde koşulsuz esneklik getirilmesi. 8. Terör malulü gaziler yasalar karsısında S.G.K.ve emekli sandığında T.S.K gazilik unvanı tam olarak yasalarda desteklemeli gazi olduğumuz vurgulanmalıdır. 9- Kira yardımında düzenleme yapılarak belli bir kira yardımının maaşlarımıza yansıtılarak Gazi ve Şehit yakınlarının kendi evlerinde oturabilmelerinin önünün açılması. 10- Gaziler yaş haddi uygulamasına tabi olmadan 25 sene hizmet yılı dolduktan sonra emekliye ayrılabilmeli. 11- Şehit Aileleri ve Gazilerin Orduevlerinden yararlanma imkanları arttırılmalı, günübirlik yerine daimi giriş kartları verilmeli. 12- Şehit yakınlarına bağlanan maaşlarda da iyileştirme sağlanmalı ve asgari yaşam standartlarına yetecek miktarda olmalı. 13- Gaziler arasında herhangi bir ayrım yapılmaksızın araç alımlarında tüm Gazilerimize ÖTV indirimi yapılmalı ve kişinin "Malul Gazi" olmasının yeterli olması. 14- TOKİ Gazilerin rahat ve huzur içerisinde yaşamını idame ettirebilecekleri 4+1 geniş daireler inşa etmeli. 15- Askerlik görevini yaparken görev esnasında kaza sonucu yaralanıp sakat kalan askerler 5434 sayılı kanunla "Ordu Vazife Malulü" olarak emekliye sevk edilmekte ve 65 yaşında emekliye ayrılmış kişi muamelesi görmektedir. 5434 sayılı kanuna tabi "Ordu Vazife Malulü" erlerin "Malul Gazi" statüsünde işlem görmesi ve "Gazi" sayılması. 16- Sağlık kuruluşlarında malul gaziler ve bakmakla hükümlü yakınları sevk edilmeden özel sağlık kurumları üniversite hastaneleri devlet hastaneler vakıf hastaneleri tüm sağlık kurumlarından sevk aranmaksızın doğrudan fark istenmeden sırada bekletilmeden tedavisinin yapılması ilaç katkı payı istenmemesi tedavisi mümkün olmayan hastalık durumlarda yurt dışına sevk edilmesi sağlanmalı, ayrıca şimdiye kadar olduğu gibi protezlerin den fark istenmemesi son model protezlerin takılmasına devam edilmesi ve özen gösterilmesine . 17. Malul gaziler, devlet dairelerindeki işlerinde kartlarını göstererek bekletilmeden işlerinin yapılmasında öncelik tanıması. 18. Devletin bütün kurum ve kuruşlarının, sosyal tesislerinden terör malulü gazilerinde aynı şartlarda yararlanılması. 19. Gümrüksüz araç ithalatından malul gaziler için binek otomobil ve 2500 cc ye kadar olan ticari araçlar dan hiçbir vergi ödemeden özel tertibat aranmaksızın 3 yılda bir araç ithal edebilir.(sağlanmalıdır.) a) Malul gaziler için yeni araç alım satım plaka vergisi, özel tüketim vergisi her türlü harç, pul vergisi, katma değer vergisi ve muayene vergisi alınmamalıdır. 20.Malul gaziler mezarlığı belediyelere talimat vererek temin edilmelidir. 21.Türkiye genelinde her ilde malul gaziler lokali yapılmalı. 22.Doğal gazda belirli bir indirim sağlanmalı. 23.Terör Malulü gazi ve şehit ailelerinin işe yerleştirilmesinin de uygun işlere yerleştirilmesinde; a) Uygun işlere verilmesi. b) Başka kurumlara geçişte kolaylık sağlanması. c) Kurum içindeki atanmalarda kolaylık sağlanması. d) Bir sefere mahsus olmak üzere iş hakkını kaybedenlere tekrar iş olanağı sağlanması. 24. Terör malulü gaziler psikolojik etkilenmelerde mutlaka rapor derecesine girmelidir . 25. Terör Malulü gazi ve şehit anneleri için çeşitli illerde tatil yöresi sahil bölgelerinde sosyal tesisler kurulmalı ve bu tesislerden ücretsiz olarak faydalanılmalıdır. 26. Malul gaziler ulaşımda, uçaklarda ve şehirlerarası otobüslerde indirimli seyahat edebilmelidir. a)Ayrıca yataklı tren hızlı trenlerden de ek ücret istenmemeli. 27. Malul gazilerin can güvenliği için silah ruhsatı verilmelidir. Bunun için rapor alırken sadece psikolojik durumu elvermesi durumunda herhangi bir sakatlık göz önünde alınmadan sağlık durumu raporu yeterli olmalıdır. 28. Malul gaziler için alacakları sürücü belgesi tertibatlı olsun ya da olmasın alacakları ehliyet H sınıfı olmalı. 29. Araç plakaları da gazilere özel olmalıdır. 30. Malul gazilere şeref madalyası verilmeli 31. Malul gazilere ve şehit ailelerine telefon konuşması indirimli olmalı, İnternet indirimli olmalıdır. Özel cep telefonların da %50 indirimli olmalı iletişim vergi alınmamalı 32. Malul gaziler için tören elbisesi tertiplenmelidir. 33. Malul gazi ve şehit ailelerine yeşil pasaport verilmelidir. 34. Malul gazi ve şehit ailelerinden bina vergisi ve daire vergisi alınmamalı. Bunda sayı aranmamalı. Ancak bunu kötüye kullanandan ceza ve müeyyide uygulanmalıdır. 35. Memur olan Gazilere aynı işçi Gazilerde olduğu gibi 2. emeklilik hakkı verilmelidir.

2011-12-07 20:00:23


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

usandım - gazilere verilen bişey yok ortada kime iyişeştirme yaılıyor soruyorum - Tarih: 2011-12-05 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

şehit yakını ve gazilere iyileştirme yanında kocaman bir meclis resmi ne güzel seviniyoz yzıları görünce bize verilen bir iyileştirme yok yıllardır diyorumki acaba bu yazılar bir göz boyamamı yoksa gazi ve şehitlerimiz alıyor bolbol harcıyorlar yazılar sözler vaadler hoşş. inanaın hepsi boş ve yalan kime gidiyor biz gazi olarak bişey görnüyoz ..................

2011-12-05 14:47:19


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

hüseyin oğuz - ordu vazife - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

arkadaslar merhaba bende 5434 sayılı kanunun 45.maddesinden dolayı ordu vazife malülü maaşı alıyorum acaba bizde bu kanundan yararlana bilecekmiyiz

2011-11-23 20:42:15


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

SERKAN - ordu vazife malulü - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Ceyhun kardeşim seni sonuna kadar destekliyorum. Biz ORDU VAZİFE MALULLERİNİN haklarını arıyor olmasından Gazi kardeşlerim neden bu kadar rahatsızlık duyoyor anlamıyorum.Halbuki bu site aracılığı ile düşüncelerini paylaşanların hepsi vatan uğruna bedenlerinin bir parçasından vazgeçmiş Türk evlatlarıdır.Biz Ordu Vazife Malulleri olarak bizlere verilmesi gerekipte verilmeyen haklarımızı her yerden olduğu gibi buradan da haykırıyoruz.Ordu Vazife Malullerinin varlığını herkes bilmelidir.Sakatlanan bacağımın diyetini genç yaşta işe giremeyerek,evsiz barksız kalarak (evli olanlar için),asgari ücretle bir ömür geçirmeye mahkum edilmiş olarak sürdürüyoruz.Bizim haklarımızın iyileştirilmesinden başka hiçbir düşüncemiz yok.

2011-11-23 01:24:43


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

erkan - ceyhun doğru yazmış ve herkes - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

bir başka ülke ile savaşa girildiğinda o savaşa giren kişiler sağ, yaralı olursa gazi, terörle mücadele eden terör malülü, orduda herhangibir sebeple yaralanan vazife malülü, her gruptaki nsanlara maaş bağlanıyor, şehit yakınlarının durumları ayrı onlara geniş haklar tanınsın, geride kalan her ne durumda olursa olsun bakıma muhtaç tüm arkadaşların bakımı sağlansın, tüm gazilere konut yardımı yapılsın ve malüliyet derecelerine görede maaşları verilsin, veriliyor değilmi, ve isteyenlerede iş verilsin, daha fazla ihtiyaçlarınıda insanlar kendilerine verilen maaşlarla karşılasın, kimsede kimseyi üzmesin kırmasın ben şu gazisiyim bu gazisiyim senin benden benim senden çok ihtiyacım var diye, ağlama duvarı değil olmasın hiç bir yer, gazilerde gazilik onurlarına göğüslerini gere gere tüm insanlara göstersin, kimsede kırılmasın, birlik olunsun ayrım değil lütfen

2011-11-22 23:51:50


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

şener - soğulasın ceyhun kardeş - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

evet bende vazife malülüyüm ama gazi rumuzlu arkadaş aslında kendisininde bir vazife malülü olduğunu bilmesinde fayda var gazi ceyhuna teşekkürler cevabını vermiş tüm vazife malülü gaziler adına saygılar

2011-11-22 23:25:49


1 kişi beğendi 1 kişi beğenmedi

GAzi - devam - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Sayın Ceyhun ; Şehitlik ve Gaziliği , Uluslar arası savaş hukukundan ve Soğuk Savaş terminolojisi ile açıklamanız sizin ne denli kaliteli bir insan olduğunuz ortaya koyuyor , Yüksek Şahsiyetinizi ve genel kültürdeki yüksek bilgilerinizden dolayı sizi Tebrik ederim . Bana görede Şehitlik ve Gazilik TAMAMEN İSLAM DİNİNİN VERDİĞİ MAKAMLARDIR , bunun dışındaki tanımlamalar şahsımın umrumda değil . Site GAZİHABER ise gazilere hitap ediyor ve burda tekrar ediyorum , kendini 3713 sayılı kanun kapsamına giren GAZİLERE bir hak verildi bana niye yok diyenleride kınıyorum . Haddi aşarak istenen taleplerinize pek çok GAZİ bu gözle bakıyor. Devlet size 10 iş hakkı versin , ayda 10 bin TL maaş bağlasın , geri ödemesiz krediler versin hiç umrumda değil ,ben kendi yararlandığım yasayı bilirim , bu ne yahu , ağzını açan Şehit ailesine bu hak verildi Gaziye bu hak verildi hani bana diyor

2011-11-22 23:13:44


0 kişi beğendi 1 kişi beğenmedi

Ceyhun - Vicdanını sorgula siteyi değil! - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

“Gazi” Arkadaş… Bir kere bu site hiçbir DERNEĞE Ait değilmiş… İlgili Site Yöneticisinin açıklaması gereği biliyorum. Sen rahatsız oluyormuşsun! Buda senin ne denli bir insani yönünün olduğunu gösteriyor! Ve bu senin bencilliğinden gayrı bir şey değildir! “Gazi unvanı” bir kere bilmeyenler içinde yazayım, “Uluslararası Savaş Hukuku”na göre “ Soğuk Savaş” terminolojisine girer… Yani her ne kadar bizlerin ya da halkın indinde öyle görülüyorsan da gerçek anlamda sen de gazi değilsin… Çünkü “Devletler Hukuku”na göre terörist alçakları da bu ülkenin uyruğuna sahip olduklarındandır… Umarım seni aydınlata bilmişimdir… Bütün bunları yazmayacaktım; ama görüyorum ki insanlık yönün haylice zayıf! Ve bu insanlarımızın hak arama talepleri karşısında nefretinin kabardığını ve asabının bozulduğunu söylediğin için yazma gereği duydum… Buna bozulacağını bildiğim için bilmeni istediğim hususa gelince: Sende bizlerle Anayasal temelde aynısın! Yalnızca 3713 Sayılı Terörle Mücadele Yasası gereği bizlerden bir takım haklarda imtiyazlı durumdasın… Unutma ki bu insanlarımızda mecburi “vatan hizmeti” esnasında canlarının bir parçasını bıraktılar geride… (Vazife malulü emekli uzman jandarma).

2011-11-22 21:17:25


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Ahmet Yıldırım - Gazihaberi mi yoksa ağlama Duvarı yazan Arkadaşa Cevaben;Tek Gaziler mi Bu Vatan İçin bişeler Vardı._? - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Sen nasıl Bi Gazısın Arkadaşım. Kalkıp Bizlere laf atıyon. bizde Vatan İçin Bedenimizin Bir parçasını verdik. Biz mi İstedik Vazife Malülü Olmayı. Yada Siz mi Tercih ettiniz Gazi Olmayı. Kader Diyoruz Kısaca.Ama kalkıpda Bunu Söylemek Bir gerçek bir Gaziye Yakışmadı. Yazıkkkkkkkkkkkk

2011-11-22 18:27:18


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

efe uygun - görev şehiti - Tarih: 2011-11-21 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

görev şehiti yakınlarına iş imkanı saglanacakmı acaba ayrım devam edecekmi bizler birkez daha üzülecegiz galiba

2011-11-21 19:51:46


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

kemal - yazıklar olsun ...bizler unutulduk - Tarih: 2011-11-21 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

kim bana diyebilirdiki vatan sevgisi.ve önemli görev haricinde senin elini keseyim hayatın boyunca malul kal... şimdi niye ayrım yapıyosunuz.. o zaman bizim adımızı koyun.....biz hiç bi yerde değiliz adımız ordu vazife malülu....peki haklar o..yok 3713 bu kanun bizler ona tabi değiliz....yazıklar olsun herkeste bizim sesimizi duysun.....

2011-11-21 19:49:37


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

gazi - bülent'e cevap - Tarih: 2011-11-21 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

bülent kardeş başbakan biz gazilere hiç bişey vermeyecek boşuna umutlanma ama sen bunları desteledin galiba umudun var sanırım inşallah işten ziyade maaşlarımızı iyileştirsinler bence ....

2011-11-21 16:13:31


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

bülent - cevab - Tarih: 2011-11-21 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

ya en düşük memur maaşı kadar düzeltilecek diyor bu gün ssk dan 9000 veya üstü gün ile emekli olan bir işci 2000 lira maaş alıyor ayagım yok 1400 lira maaş alıyorum nerde adalet vatan için verdik ayagımızı işci yarı calıştı yarı yattı 2000 lira maaş alıyor bumu adalet neyse ya bide iş hakkını gaziler bilinçli kullanamadı pisikolojik durumdan dolayı ikinci iş hakkı neden verilmiyor malül 3713 gazilerine sayın başbakanımız umarım göz önüne alır bunu iş hakkını

2011-11-21 15:24:00


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

terör gazisi - ikinci iş - Tarih: 2011-11-21 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

yani yeni çıkacak yasada terör gazilerine ikinci iş hakkı yok mu?

2011-11-21 13:46:52


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Hümmet TEPELİ - Ayrımcılık ayıbı sona ersin... - Tarih: 2011-11-21 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

3713 kapsamına giren ve vazife+harpmalülü olanlar,sınıf arkadaşları gibi maaş alıyor.Bu doğru bir uygulama tabiiki.Ancak:aynı şekilde olan diğer ordu mensupları bunu niye alamıyor!!!Açık bir haksızlık olan bu durum,en kısa sürede düzeltilmelidir.

2011-11-21 10:38:59


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

ergün - emeklilik - Tarih: 2011-11-21 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

25 sene çalışıpda yas sınırı aranmadan emeki olabilme imkanı vardı onu göremedim okonuda bi çalışma vardı ne oldu acaba 7000 gün pirim ödemiş ve 25 sene dolmuş bu malük yüzde 30 sakatlığı var bu durumdakiler yaşı beklemeden emekli olamazlarmı acaba

2011-11-21 08:31:28


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

hasan - çok yazık... - Tarih: 2011-11-21 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

dünyanın hiç bir ülkesinde böyle bir ayrımcılık görülmemiştir bir madde ile bile ordu vazife malullerinden bahsedilmemiş yazık benim memleketime..

2011-11-21 00:56:34


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

mehmet - nerde ordu vazife malulleri - Tarih: 2011-11-21 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

bir baba düşünün çocuğunun birine oyuncak alıyor diğerine de boşver diyor ordu vazife malullerinin durumu tamamen budur.

2011-11-21 00:46:33


0 kişi beğendi 1 kişi beğenmedi