gazihaber.com RSS / XML
gazihaber.com
Bu haber 22 Kasım 2011, Salı 13:06:54 tarihinde eklendi. 15926 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Bedellinin Parası Şehit-Gaziler için Harcanacak

"Kanun tasarısına koyduğumuz bir maddeyle bedelli askerlik geliri, şehit yakınlarına, gazilere özürlülere muhtaç erbaş ve er aileleriyle TSK’ya, Jandarma Genel Komutanlığı’na ve emniyet hizmetlerine mensup vazife malullerine yönelik sosyal hizmet faaliyetlerinin finansmanına aktarıyoruz."
Bedellinin Parası Şehit-Gaziler için Harcanacak
BAŞBAKAN ERDOĞAN:

 

"BEDELLİ PARASI ŞEHİT YAKINLARI VE GAZİLER İÇİN HARCANACAK

 

Anayasamızın 72. maddesi vatan hizmetinin her vatandaşın hakkı olduğu deniliyor. Dövizle ve bedelle yapılabileceği belirtilmiş durumda. Bedelli daha önce üç kez mümkün hale gelmişti. 1999’da bedelli askerlik Marmara depreminin zararlarına katkı sağlamak için çıkarılmıştı.

 

 

Biz ise iki önemli hedef gözetiyoruz. Bakaya sayısının bedelli askerlikle azaltılmasını ön görüyoruz. Bedelli askerlik kanunuyla çok önemli sosyal hizmetleri gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.

 

Kanun tasarısına koyduğumuz bir maddeyle bedelli askerlik geliri, şehit yakınlarına, gazilere özürlülere muhtaç erbaş ve er aileleriyle TSK’ya, Jandarma Genel Komutanlığı’na ve emniyet hizmetlerine mensup vazife malullerine yönelik sosyal hizmet faaliyetlerinin finansmanına aktarıyoruz.

 

Hatta milli bütçeden, özürlülere yönelik ayırdığımız rakamı da artık bu fona aktaracağız. Burada önemli bir ayrıntı, ön gördüğümüz yaş sınırıyla, askerlik ve güvenlik hizmetlerinin aksamasına asla izin vermiyoruz.

 

TSK’nin ihtiyaç duyduğu erbaş ve er sayısını dikkate alıyor ve düzenlemeyi buna göre yapıyoruz.

 

Oturma ve çalışma iznine sahip olarak, işçi, işveren sıfatıyla toplam en az 3 yıl süreyle fiilen yabancı ülkelerde bulunanlar 38 yaşına kadar başvurdukları takdirde 5 bin 112 Euro karşılığı dövizle askerliği yerine getiriyorlardı. Başvurmayanlar ise 7 bin 668 Euro karşılığı bu hizmeti yapıyorlardı. 21 günde temel eğitimi alıyorlardı."


UYARI : "Sitemizde yayınlanan ve kaynağı sitemize ait olan haberler, kaynak belirtmek ve bağlantı eklemek koşuluyla başka sitelerde yayınlanabilir. Kaynak belirtmeyen ve bağlantı eklemeyen yayıncılar hakkında hukuki haklarımızı kullanacağımızı saygıyla duyururuz."
Yazdır Paylaş

YORUM YAZMA KURALLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ


gazi.lerrr - - - - (Uzman Üye) - oyalamayın bizi gaziler daire başkanlığı lütfen meclise verein artık isteklerimizi - Tarih: 2012-01-19 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

neymiş gaziler daire başkanlığı kurulmuş sorunlarımızı çözmek için biz acil çözüm istiyoz daire başkanlığı deyil icraat önemli gaziler daire başkanlığının sesi çıkmıyor artık verin meclisede görelim vaadlerini ne bekletiyonuz çözüm üretin icrat istiyoz oyalama deyil

 2012-01-19 16:04:44 


3 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

gazi - - - - (Uzman Üye) - acil 5434 sayılı yasanın içine hapsedilen ordu vazife malul gazilerin sorunları ..iş faizsiz konut kredisi haklarımızın verilmsi - Tarih: 2012-01-19 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

bizler gazi olarak kimsenin yüzümüze baktığı yok o kadar çk yasayla arka sokaklarda unutulan gazişerimiz varki bende dahil istediğimiz sadece hayata tutunmak için iş ve faizsiz konut kredisi terör kapsamı dışında biz ordu vazife malul 5434sayılı kanunla maaş bağlamışlar teşekkür ama neden bizlerede faizsiz konut kredisi ve önmli olan iş olanağını vermemişler allahh sorsun bizi ayranlara hesabını.kirada zarzr ayakta kalıp nefes almaya çalışıyoz iş verilecekse bizordu vazife malulü gazilere öncelik tanınmalı . çok zordayız.sayın fatma şahin bakan hanımefendi sorunlarımızı lütfen çözün. hala meclise getiremediniz bizler gerçekten zor durumdayız tuttmuşunuz ikinci iş diye sizler bizleri yasalarla ayırırken hiçmi düşünmediniz .şimdi ise bu yanlışlarınızı düzeltin sayın dvlet yetkilileri bu ülke için canımızı kanımızı akıttık bu tc.toprakları üzerinde sakat kaldık ama devletimiz ne yaptı bizi bizi terör yasasıyla ayırıp haklarımızı vermedi bizlerde diğer iş ve konut kredisi alan gazilerimizin yasa kapsamı içine alınmamızı siz sayın devletin duyarlı bakanlarının ve vekillerinin ordu vazife malulü gazilerimizin içler acısı durumlarını tekrar gözden geçirip iş ve faizsiz konut kredi haklarımızın bizlerede v erilmesini arz eder fatma şahin bakan ablamızı ın bizlerin durumlarını göz önünde acil değerlendirip meclise sunulacak taslak vs gibi eklerde görmek isteriz saygılarımı sunuyor gazilerimizin allah yardımcısı olsun diyorum çoğu gazilerimiz bu ayrımlardan dolayı hep küsler birbirlerine artık kendi aramızda didişiyoz.

 2012-01-19 13:19:26 


4 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Gazi Necmi - - - - (Uzman Üye) - vekiller kendilerine geldiği zaman zam her kanun geçer bizlerle alakalı malesef bir madde geçmez... - Tarih: 2011-12-24 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Allah bildiği gibi yapsın bunlar bizleri oyalıyor kendilerine 8.bin tl zam geç,iyor... Başkan da beklettirsin başkanımız çalışmış olsa geçerdi kaç senedir ama... Bizleri genel başkanımız en başta sattı arkadaşlar... bedelli parası bizlere dagıtılmazsa tesislere harcanırsa kanımın tek damlasını helal etmeyecegim...

 2011-12-24 21:06:21 


4 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

KEMAL - - - - (Uzman Üye) - MUHARİPGAZİ - Tarih: 2011-12-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Gaziler için harcanacağını söyliyen sayın başbakanımız a duyurulur sosysl faliyetlerde kullanılacak demenizden şunuanlıyorum tesis yapıp orda tatılmi yapacaksınız demekistediniz acaba eğer öyleyse şunu blinki ordan tesislerden gazilerin gışında herkes yararlanır sizlerde gazilerden hayır dua alırsınız bir kere mevcut gazileredekimse bu tesıslere gidemez niye gidemez parasız adam here gider-parasız adam gereksiz adamdır dersenizde doğru dersiniz ana yasamız gazilerin iyiyaşaması için devlet gazisine sahip çıkar ama hani nerde sahibimiz bu bedelliden gelecek parayı gazi maaşlarına iyileştirme için harcanırsa gazilere en buyk iylik bu olur AMA GAZZİLERARASINDA ADAM GİBİ AYRIM YAPMADAN**sizler anayasaya aykırı molarak gazilerarasında ayrım yaptınız bu ayrım yapılan gaziler size dua etmiyor her halde--GERÇEKÇİ OLALIM BU AYRIM UTANCINA SON VERİN YARIN OLUM VAR SAYGILARIMLA---TUM GAZİ ARKADAŞLARIMI SAYGIYLA SELAMLIYORUM--KIBRIS GAZİSİ...........

2011-12-23 14:44:44


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Gazi Necmi - - - - (Uzman Üye) - Arkadaslar basbakanlıga fatma sahine sizlerde yazın - Tarih: 2011-12-18 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Bedelli askerlik parası eşit şehit ailelerine ve gazilere ödenmesi için başbakana sizlerde yazın ve aşındırın her yeri bu paralar bizlere nakit ödenmesi için baskı yapın sizlere bizlere cevab verilsin tamam...

 2011-12-18 17:30:36 


5 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

ali can - - - - (Uzman Üye) - gazileri eşit tutun hiç iş verilmeyenler varrr - Tarih: 2011-12-17 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

sayın fatma şahin lütfen bu sitelere bakta kimlere iş ve diğer haklar öncelikle verilecekmiş gerçeği görürsüntürkiye genelindeki gaziler derneklerinin bir çoğuyla yada temsilcileriyle ankarada bir toplantı yapta sorunlarımızı bildirelim iş hakkı ve faizsiz konut kredisi alamayan ve yasalarla ayrı bırakılan o kadar çok gazilerimiz varki önemli olan hiç iş hakkı verilmeyen ve tokiden faydalanamayan gazilerimizin sorunlarını dinle iş yapacaksan ikinci iş istemiyoz sen bir hiç iş ve diğer haklardan faydalanamayan yaslarla ayrılan gazilerimizin sorunlarını çöz bir dernek başkanı görüşmüş dinledim hiçde gerçekci bilgi vermemiş ya bu ülkede gazi olupta iş konut kredisi ve bir çok haklardan mahrumbırakılanları kimse dile getirmiyor allah aşkına hiç iş hakkı verilmeyen gazilerimiz dururken 2.3 iş hakının verilmesini isteyen benciller var lütfen herkese gazi olarak eşi,t haklardan faydalandırın yoksa bizleri bölüyosunuz bu yarayıda saramazsınız

 2011-12-17 22:32:52 


3 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

alican - - - - (Uzman Üye) - dilekçe olarak bimere ve e devletten yazın daha anlamlı olur gazi arkadaşlarım - Tarih: 2011-12-04 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

değerli gazi ve şehit yakınları sorunlarınızı lütfen e devlet ve bimerden girerek e devletten cumhur başkanlığına yazın bimereden başbakanlığa yazın buraya hangi yetk,li gireipte bu sorunlarımızı görecek diğer durumda bizat incelemek ve ilgilenmek zorundalar lütfen e devlete ve bimere girerek yazalım sorunları bu dilekçe niteliğinde oluyor ve cevap vermeleri gerekiyor yoksa bu şekilde kimse bizimle ilgilenmez

2011-12-04 12:03:56


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

gazi ali - - - - (Uzman Üye) - bedelli parası sadece şehit ve gaziler için verilmeli - Tarih: 2011-12-03 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

bu ülkenin sıkıntılarını nöbet bekleyerek tc devletini koruyan görevde vurulan sakat kalan ölen şehit olan lara paranın verilmesi hak eden birileri varsa bizleriz sayın başbakan saymışta saymış onlara verin gazi ve şehit ailelerini kullanmayın göz boyamayın lütfen bizler alışığız sefalete yokluğa yine bizler ayrılırız vereceğenize verin hiç umudumda yok yıllardır iş ve faizsi konut kredisi alamadık bizleri yasalarla ayırmışlar allah sorsun helal etmiyom

2011-12-03 16:00:07


4 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

SELAM - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-12-02 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

necmi kardeşim kesinlikle haklısın bu konu üzerinde durmalıyız ve harekete geçmeliyiz

2011-12-02 11:13:37


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

gökhan uz - - - - (Uzman Üye) - fatih aştaylının yazısı - Tarih: 2011-12-01 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Bu paralar şehitlere ve gazilere gitmez BEDELLİ askerlik yasalaştı. Vatana millete hayırlı olsun. Düzenleme, vicdanları daha az acıtsın diye "Elde edilecek gelir şehit ve gazilere yardımda kullanılacak" deniyor. Daha önce çıkarılan ve 12 yıldır ödediğimiz deprem vergileri ne kadar deprem yaralarını sarmak için harcandıysa, bunlar da o kadar gazilere ve şehitlere harcanır, emin olun! Bunu eleştiriyorum zannetmeyin. Devlet elbette parayı gerek gördüğü yere harcayacaktır. Depremin yaralarını da sonuçta devlet sardı. Verginin toplanmasını beklemeden. O yüzden bütçe bütündür, her türlü işe bir kaynak ayrılır. Deprem vergileri için yatan paraların seri numaralarını almadıklarına göre, oraya harcandı, buraya harcandı tartışması yapılamaz. Yapanlar bana göre saçmaladılar. Doğru olan, deprem harcamaları bütçeye yük olmaktan çıktığı anda o vergiyi de kaldırmaktır. Gereği budur. Ama memleket zaten sık sık deprem yaşadığı için vergi de kalıcı oldu. Ne diyelim. Bedelli Askerlik Yasası kalıcı değil gibi. Ama emin olun ki, 10 yıl sonra bir Bedelli Yasası daha çıkacaktır. Kuşkunuz olmasın. Her 10 yılda bir çıkıyor çünkü. Eleştirim buna da değil. Kızdığım yer, "salak yerine koyulmak". "Bedelli askerlikten gelecek para şehitlere, gazilere harcanacak" demelerine bozuluyorum. Yahu biz salak mıyız? Yasa kapsamına giren herkes hakkını kullansa 13 milyar TL gelir olacak. Yarısı yapsa yarısı. Bu paranın tamamının şehit ve gazilere gideceğine inanan kimse var mı memlekette? Varsa Aziz Nesin'e başvursun. Eğer öyle olsa hangi gazi, hangi şehit, hangi kriter onu da yasaya koyarlardı. Yok öyle bir şey. Bu para her yere gidecek. Deprem vergileri başta duble yollar olmak üzere bilumum kamu harcamalarına gitmiş. Bedelli gelirleri de öyle olacak. Kandırmayın bizi. Ama hiç değilse bu paranın ciddi bir kısmını Doğu ve Güneydoğu'ya yatırıma harcayın. Harcayın ki, askere gitmeyenlerin de terörün sona ermesine bir katkısı olsun

2011-12-01 12:52:32


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

şehit kardeşi - - - - (Uzman Üye) - vazife şehitlerine niye ayrımcılık yapılıyor - Tarih: 2011-12-01 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

kanun gereği şehit- gazi ve de emniyet mensubu vazife malullerine verilcek olan bu para da yine vazife şehidi olan aileler yine göz ardı edilecek.. böyle bir ayrımcılık şehit ailelerinin içini acıtmaktadır.. dokuz ay karnında evladını tasıyan analar her gün yas tutup ağlamakta...bı de boyle konularda yapılan ayrım ınsanı ıyiden iyiye üzüntüye sevk etmekte..konu burda para degıl, bugune kadar bırkez olsun boyle bır mevzuu yu konu etmedık etmeyız de..fakat yapılan haksızlıklar bızlerı derınden yaralıyor...

2011-12-01 10:39:51


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

sadullah gök-şehit babası - - - - (Uzman Üye) - şehit aileleri ve gazilerin gazı alındı - Tarih: 2011-11-30 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

b edellide gelen para şehit ailelerine ve gazilere verilcek KOCA BİR BALON kamu oyunun gazını alma operasyonudur .Yıllardır şehit ve gaziler ile ilgili yas türlü bahaneler ile sallanırken bedelli bir haftada yasalaştı.ŞİMDİ SORUYORUMordan gelen para hangi şehit ailesi ve gazilere verilcek.HİÇBİR YASAL HAKKI OLMAYAN HATTA ŞEHİT OLUP OLMADIĞI YASADA BELLİ OLMAYAN SADECE AİLELERİ TÖRENLERDE HATIRLANAN vazife şehitleri ve gazileremi yoksa eskisi gibi teör şehidi ve gazilerine mi.geçenlerde verdiler kimin elinde kaldı .Ocanım trilyonla bir işyeri kurulsa şehit yakınlaı ve gazilein ikinci yakınları çalışsa olmazmıydı.Sadece şehit aileleri bedelliye ses çıkarmasın diye gaz almak için bir parmak bal sürmrk denir buna

2011-11-30 22:56:01


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

gazi necmi - - - - (Uzman Üye) - Arkadaslar Sizlerde Bimere Vekillere Yazın - Tarih: 2011-11-30 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Sayın editör az önce yapmıs oldugum yorumunda kimlik tc ve emekli sicilimi yayınlamadan once kaldırırsanız o şekilde yayınlarsanız sevinirim yorumdan cıkartırsanız sevinirim....

2011-11-30 19:30:45


1 kişi beğendi 1 kişi beğenmedi

Gazi Necmi - - - - (Uzman Üye) - Arkadaslar Sizlerde Bimere Vekillere Yazın - Tarih: 2011-11-30 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Bedellinin Parası Şehit-Gaziler için Harcanacak "Kanun tasarısına koyduğumuz bir maddeyle bedelli askerlik geliri, şehit yakınlarına, gazilere özürlülere muhtaç erbaş ve er aileleriyle TSK’ya, Jandarma Genel Komutanlığı’na ve emniyet hizmetlerine mensup vazife malullerine yönelik sosyal hizmet faaliyetlerinin finansmanına aktarıyoruz." BAŞBAKAN ERDOĞAN: "BEDELLİ PARASI ŞEHİT YAKINLARI VE GAZİLER İÇİN HARCANACAK Anayasamızın 72. maddesi vatan hizmetinin her vatandaşın hakkı olduğu deniliyor. Dövizle ve bedelle yapılabileceği belirtilmiş durumda. Bedelli daha önce üç kez mümkün hale gelmişti. 1999’da bedelli askerlik Marmara depreminin zararlarına katkı sağlamak için çıkarılmıştı. Biz ise iki önemli hedef gözetiyoruz. Bakaya sayısının bedelli askerlikle azaltılmasını ön görüyoruz. Bedelli askerlik kanunuyla çok önemli sosyal hizmetleri gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Kanun tasarısına koyduğumuz bir maddeyle bedelli askerlik geliri, şehit yakınlarına, gazilere özürlülere muhtaç erbaş ve er aileleriyle TSK’ya, Jandarma Genel Komutanlığı’na ve emniyet hizmetlerine mensup vazife malullerine yönelik sosyal hizmet faaliyetlerinin finansmanına aktarıyoruz. Hatta milli bütçeden, özürlülere yönelik ayırdığımız rakamı da artık bu fona aktaracağız. Burada önemli bir ayrıntı, ön gördüğümüz yaş sınırıyla, askerlik ve güvenlik hizmetlerinin aksamasına asla izin vermiyoruz. TSK’nin ihtiyaç duyduğu erbaş ve er sayısını dikkate alıyor ve düzenlemeyi buna göre yapıyoruz. Oturma ve çalışma iznine sahip olarak, işçi, işveren sıfatıyla toplam en az 3 yıl süreyle fiilen yabancı ülkelerde bulunanlar 38 yaşına kadar başvurdukları takdirde 5 bin 112 Euro karşılığı dövizle askerliği yerine getiriyorlardı. Başvurmayanlar ise 7 bin 668 Euro karşılığı bu hizmeti yapıyorlardı. 21 günde temel eğitimi alıyorlardı." Bedelli askerlik parası Dilerim 2330 ve 3713 kanun kapsamında yaralanan asker harici kimseye ödeme yapılmaz diyorum.. Polis koruyucu vs....) Kapsarlarsa Sayın Başbakanımız er erbaşa şehit ailelerine verdiği sözü tutmamış olur... Vana yeterince Yardım yapıldı Bu Paralar Gaziler Şehit Ailelerinin haricinde Ödenmemelidir. 1999 depremini yaşadım gölcük te yaşadım bizlere vana yapılan yardımlar yapıldı mı yapılmadı. bedelli Askerlikten vana Yardım Yapılmamalıdır. Öbür dünyada bizlere Sayın Başbakanımız ve Sizler nasıl hesap vereceksiniz bilemiyorum.. Bu kanun asker ile alakasız kişileri kapsamamalıdır... Genelkurmay başkanlığı o paradan vakıflara vs....) Para aktarılsın dese bile Başbakanımız ve Sizler Buna Karşı Çıkmalısınız.. Güneydoğu Gazisi Necmi HARMAN... T.C xxxxxxxxxxxx Emekli Sandığı Sicil No: xxxxxxxxxxxxxxx Sayın Bakanım Sizlerden Ricam Lütfen Ekteki Kanunları Mecliste Bizler Adına Gündeme Getirseniz. GAZİ VE ŞEHİT YAKINLARININ TALEPLERİ: 1- Eğitim gören (özellikle üniversite de) Şehit ve Gazi çocuklarına tatmin edici ve şartsız burs verilmesi. 2- İş hakkının şehit -gazi (Muharip Gaziler ve Vazife Malulleri dahil) çocuklarına da verilmesi veya KPSS puanlarına 10 puan eklenmesi, Ayrıca mevcut iş haklarının Şehit yakını ve Gazilerde 2'e çıkarılması. 3- Şehit ve Gazi çocuklarının askerlikten muaf tutulması. 4- Malul gazilere şeref maaşı bağlanmalıdır. 5. Terör malulü olan Erbaş ve Erlerle birlikte vazife malulü olup ta “emsal aylığı alamayan” Rütbeli Personelle birlikte Erbaş ve Erlere ve Şehit yakınları maaşına %40 zam yapılması. 6. Malul Gazi er ve erbaşlar ile Terör malulü olmayan tüm vazife malullerinin mutlaka Konut Kredisi imkânından yararlandırılması sağlanmalıdır. 7- Şehit yakını ve Gazilerin ve eşlerinin tayinlerinde koşulsuz esneklik getirilmesi. 8. Terör malulü gaziler yasalar karsısında S.G.K.ve emekli sandığında T.S.K gazilik unvanı tam olarak yasalarda desteklemeli gazi olduğumuz vurgulanmalıdır. 9- Kira yardımında düzenleme yapılarak belli bir kira yardımının maaşlarımıza yansıtılarak Gazi ve Şehit yakınlarının kendi evlerinde oturabilmelerinin önünün açılması. 10- Gaziler yaş haddi uygulamasına tabi olmadan 25 sene hizmet yılı dolduktan sonra emekliye ayrılabilmeli. 11- Şehit Aileleri ve Gazilerin Orduevlerinden yararlanma imkanları arttırılmalı, günübirlik yerine daimi giriş kartları verilmeli. 12- Şehit yakınlarına bağlanan maaşlarda da iyileştirme sağlanmalı ve asgari yaşam standartlarına yetecek miktarda olmalı. 13- Gaziler arasında herhangi bir ayrım yapılmaksızın araç alımlarında tüm Gazilerimize ÖTV indirimi yapılmalı ve kişinin "Malul Gazi" olmasının yeterli olması. 14- TOKİ Gazilerin rahat ve huzur içerisinde yaşamını idame ettirebilecekleri 4+1 geniş daireler inşa etmeli. 15- Askerlik görevini yaparken görev esnasında kaza sonucu yaralanıp sakat kalan askerler 5434 sayılı kanunla "Ordu Vazife Malulü" olarak emekliye sevk edilmekte ve 65 yaşında emekliye ayrılmış kişi muamelesi görmektedir. 5434 sayılı kanuna tabi "Ordu Vazife Malulü" erlerin "Malul Gazi" statüsünde işlem görmesi ve "Gazi" sayılması. 16- Sağlık kuruluşlarında malul gaziler ve bakmakla hükümlü yakınları sevk edilmeden özel sağlık kurumları üniversite hastaneleri devlet hastaneler vakıf hastaneleri tüm sağlık kurumlarından sevk aranmaksızın doğrudan fark istenmeden sırada bekletilmeden tedavisinin yapılması ilaç katkı payı istenmemesi tedavisi mümkün olmayan hastalık durumlarda yurt dışına sevk edilmesi sağlanmalı, ayrıca şimdiye kadar olduğu gibi protezlerin den fark istenmemesi son model protezlerin takılmasına devam edilmesi ve özen gösterilmesine . 17. Malul gaziler, devlet dairelerindeki işlerinde kartlarını göstererek bekletilmeden işlerinin yapılmasında öncelik tanıması. 18. Devletin bütün kurum ve kuruşlarının, sosyal tesislerinden terör malulü gazilerinde aynı şartlarda yararlanılması. 19. Gümrüksüz araç ithalatından malul gaziler için binek otomobil ve 2500 cc ye kadar olan ticari araçlar dan hiçbir vergi ödemeden özel tertibat aranmaksızın 3 yılda bir araç ithal edebilir.(sağlanmalıdır.) a) Malul gaziler için yeni araç alım satım plaka vergisi, özel tüketim vergisi her türlü harç, pul vergisi, katma değer vergisi ve muayene vergisi alınmamalıdır. 20.Malul gaziler mezarlığı belediyelere talimat vererek temin edilmelidir. 21.Türkiye genelinde her ilde malul gaziler lokali yapılmalı. 22.Doğal gazda belirli bir indirim sağlanmalı. 23.Terör Malulü gazi ve şehit ailelerinin işe yerleştirilmesinin de uygun işlere yerleştirilmesinde; a) Uygun işlere verilmesi. b) Başka kurumlara geçişte kolaylık sağlanması. c) Kurum içindeki atanmalarda kolaylık sağlanması. d) Bir sefere mahsus olmak üzere iş hakkını kaybedenlere tekrar iş olanağı sağlanması. 24. Terör malulü gaziler psikolojik etkilenmelerde mutlaka rapor derecesine girmelidir . 25. Terör Malulü gazi ve şehit anneleri için çeşitli illerde tatil yöresi sahil bölgelerinde sosyal tesisler kurulmalı ve bu tesislerden ücretsiz olarak faydalanılmalıdır. 26. Malul gaziler ulaşımda, uçaklarda ve şehirlerarası otobüslerde indirimli seyahat edebilmelidir. a)Ayrıca yataklı tren hızlı trenlerden de ek ücret istenmemeli. 27. Malul gazilerin can güvenliği için silah ruhsatı verilmelidir. Bunun için rapor alırken sadece psikolojik durumu elvermesi durumunda herhangi bir sakatlık göz önünde alınmadan sağlık durumu raporu yeterli olmalıdır. 28. Malul gaziler için alacakları sürücü belgesi tertibatlı olsun ya da olmasın alacakları ehliyet H sınıfı olmalı. 29. Araç plakaları da gazilere özel olmalıdır. 30. Malul gazilere şeref madalyası verilmeli 31. Malul gazilere ve şehit ailelerine telefon konuşması indirimli olmalı, İnternet indirimli olmalıdır. Özel cep telefonların da %50 indirimli olmalı iletişim vergi alınmamalı 32. Malul gaziler için tören elbisesi tertiplenmelidir. 33. Malul gazi ve şehit ailelerine yeşil pasaport verilmelidir. 34. Malul gazi ve şehit ailelerinden bina vergisi ve daire vergisi alınmamalı. Bunda sayı aranmamalı. Ancak bunu kötüye kullanandan ceza ve müeyyide uygulanmalıdır. 35. Memur olan Gazilere aynı işçi Gazilerde olduğu gibi 2. emeklilik hakkı verilmelidir.

2011-11-30 19:27:18


7 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

gazi - - - - (Uzman Üye) - kendinizi avutmayın - Tarih: 2011-11-28 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

arkadaşlar bedellinin zamanlama açısından oluşmayan kojoktör itibarıyle yapılan bir açıklamada,şehit aileleri,gaziler diye başlanıldı söze,bu nedemekti bedelliye toplum nezdinde kılıf giydirilmeten ibaret bir eylemdi,siz sanıyormusunuz ki bu paraları dağıtsınlar bizlere,ben sadece gülüyorum kusura bakmayn arkadaşlar kendinizi avutmayın,eğer gaziler ve şehit aileleri çok düşünülüyor olsaydı 10 yıldır eriyen ve bu maaşla sefalete mahkum olmalarına izin verilmezdi.. saygılar ...

2011-11-28 14:49:16


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

celalettin emre - - - - (Uzman Üye) - bırakın geçici yardımları - Tarih: 2011-11-28 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

EN MANTIKLI ÇÖZÜM BİR AY TEK BİR AY ÇİFT MAAŞ SİSTEMİNE GEÇİLMESİ EN DOĞRU ÇÖZÜM,YARDIMI ALIP NE YAPACAKSINIZ,HARCANIP GİDECEK,EN DOĞRUSU BU KONU ÜZERİNDE ODAKLANALIM. KALICI OLSUN EN AZINDAN SADAKAYA İHTİYACIMIZ YOK

2011-11-28 10:55:16


2 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

yasin gündoğdu - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-11-25 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Özel hesapta toplanan paralar, Bakanlar Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde şehit yakınları, gaziler, özürlüler, muhtaç erbaş ve er aileleri, Jandarma ve Sahil Güvenlik komutanlıkları dahil TSK'ya mensup vazife malulleri ile emniyet hizmetleri sınıfına mensup vazife malullerine yönelik sosyal hizmet ve yardım faaliyetlerinin finansmanında kullanacak.Arkadaşlar bu para bizlerin yardım açılımı nakit para demektir karamsar olmayın BİMER e sürekli yazalım en azından belli bir kısmını alacağız lütfen dikate alalım sayğılar

2011-11-25 00:12:55


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

hasan koç - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-11-25 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

ceyhun kardeş iyi oku kanun metninin yardım faliyetlerinde diyor bastıralım dilekçe yazalım bu paranın belli bir kısmı bizlere dağıtılsın

2011-11-25 00:05:12


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

ahmet çelik - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-11-25 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

kardeşim paraya ihtiyacımız var sen alma o parayı benimde bacağım yok alanlara mani olmayın

2011-11-25 00:02:57


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

selami kaklık - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-11-25 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

bayram kardeş doğru söylüyosun haklısın hiç birşeyle ölçülmez bende gaziyim o zaman maaşta almıyalım bu para bizim hakkımız destek verelim alalım vatan millet sakarya yapmıyalım her fırsatta ağlıyoruz maaşlara zam diye ne güzel imkan işte bastıralım bu paradan pay alalım

2011-11-25 00:00:50


2 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Gazi Necmi - - - - (Uzman Üye) - Gazi BAYRAM YILDIRIM - Tarih: 2011-11-24 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Gazi kardeşim sen elini kolunu bacagını vermişsin bizde verdik ama ne alaka neden o zaman neyi dert ediyorsun sen ne alakası var hakkını al coluguna cocuguna yedir içir fazla agresiv bence olma.... Kendine dert etme bu yasa öyle boyle cıkıcak cunku...

2011-11-24 20:01:31


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Gazi Bayram YILDIRIM - - - - (Uzman Üye) - Koyun Can Derdinde Kasap Yağ Derdinde - Tarih: 2011-11-24 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Ben öncelikle sizleri anlamıyorum. Para ile kendinizi nasıl avutursunuz. Ben 15 ay askerlik yapacam askerde sağ bacağımı kaybedecem eee adamlar bedelli askerlik yapacak ben o paradan banada pay biçilmesini isticem.Ben kendim 30 bin veriyim hatta daha fazlasını bana sağ ayağımı geri verin.şehitlik Gazilik bu kadar ucuz birşey değil...

2011-11-24 15:27:56


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Ceyhun - - - - (Uzman Üye) - Bir şey verileceği yok - Tarih: 2011-11-24 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Arkadaşlar, bir şey dağıtacakları yok! “…Sosyal harcama faaliyetlerinde kullanılacak” diyor. Yani bu bağlamda bir havuza aktarılacak anlamıyor musunuz? Bir beklenti içinde olmayın hayal kırıklığına uğrarsınız… Keşke verselerdi… İnşallah ben yanılırım.

2011-11-24 15:21:47


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

madalyalı vazife malülü - - - - (Uzman Üye) - yalan - Tarih: 2011-11-24 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

vazife malüllerine bunlar hiç birşey vermezler söyledikleri yalan

 

2011-11-24 11:54:39


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

yusuf - - - - (Uzman Üye) - bu sefer... - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

daha önce bir yardım kampanyası yapılmıştı mehmetcikler yararına. toplanan paralar sadece terorle mucadele sonucu şehit olan mehmetcikler ile gazilere dağıtırmıştı . umarım bu defa herkese adilce dagıtılır...

2011-11-23 20:15:59


1 kişi beğendi 1 kişi beğenmedi

Hasan ketün - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

bencede soner kardeşimiz doğru söylüyor hepimizin paraya ihtiyacı var derneklerimize baskı yapalım bu konu için sayğılar

2011-11-23 18:09:02


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Tuncay keresteci - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

soner kardeşimiz doğru söylüyor hepimizin paraya ihtiyacı var derneklerimize baskı yapalım bu konu için sayğılar

2011-11-23 18:07:53


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

soner külekçi - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

arkadaşlar bimer e yazalım dernekleri arıyalım bu paradan şehit aileri gazilere ve vazife malülerine bir miktarı dağıtılmalı lütfen dikatte alalım

2011-11-23 14:20:36


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

gazi necmi - - - - (Uzman Üye) - Zoruna neden gidiyor kardeşim ne alakası var ne vanı yeter be vanmıs ne alaka? - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Bu para gazi sehit ailelerine eşit dagıtılıcak sayın basbakan bizlere obur dunyada nasıl cevab verecek kardeşim.. Bizlere bu para eşit şekilde vakıflara verilmeden sehit ailelerine ve gazilere dagıtılıcak vana yeterince yardım yapıldı bizlere verilecek para vana verilmemelidir... Bizlerin bu paraya ihtiyacı var ben yemem sen ye demek aptalca bir davranıs evet gaziyiz acınıcak durumumuz malesef yok...Gazilik serefimizi kimsede bes paralık edemez soz agızdan cıkar anladınmı zoruna bence gitmemeli sen bence mantıklı dusun kardeşim...

2011-11-23 13:20:51


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Vatan borcunu ödemiş bir gazi - - - - (Uzman Üye) - sessiz kalmak en güzeli - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

arkadaşlar paranın doğru yere gideceğine ihtiyacı olana verileceğine inanıyorum, "bize verilsin" gibi bir polemiğe girmeyeceğim, bu konuda herkesi sessiz kalmaya davet ediyorum

2011-11-23 13:16:46


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

güneydoğu gazisi - - - - (Uzman Üye) - zoruma gidiyor. - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

yapmayın arkadaşlar.ne eşit dağıtım, sıcak para.bizler dilencimiyiz zenginin parasını bize dağıtacaklarmış.yeter artık.gazilik onurdur,şereftir unutmayın....Van a gönder.yetime,kimsesizlere dağıt.sessiz bir şekilde hallet.bize dokunma.

2011-11-23 11:08:56


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

soner külekçi - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-11-23 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

arkadaşlar BİMER E yazalım başbakanımız duysun bu para şehit ve gazilireindir sıcak para versinler

2011-11-23 09:50:59


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

mahmut - - - - (Uzman Üye) - gaziler - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

slm arkadaşlar bu paralardan mddi olarak bize destek vereceklermi sizce çok zor durumdayım

2011-11-22 21:52:53


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

madalyalı vazife malülü - - - - (Uzman Üye) - ???? - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

KAYNAK ŞEHİT AİLELERİNE, ÖZÜRLÜLERE, MALÜLLERE GİDECEK Kanun tasarısına koyulan bir maddeyle bedelliden elde edilecek geliri şehit yakınlarına, gazilere, özürlülere, muhtaç erbaş ve er aileleriyle jandarma, emniyet hizmetleri sınıfına mensup vazife malüllerinin sosyal hizmetlerini karşılamaya ayıracaklarını aktaran Erdoğan, "Öngördüğümüz yaş sınırıyla askerliğin aksamasına asla mahal vermiyoruz. Terörle mücadelenin zaafa uğramasına fırsat vermiyoruz." dedi.

2011-11-22 21:22:03


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Ceyhun - - - - (Uzman Üye) - Yuvarlak ve flu bir söylem - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Başbakan’ın açıklamalarında; “…Şehit, Gazi, Özürlü ve Vazife Malulleri’nin sosyal harcamaları finansmanında kullanılacaktır” diyor. Fakat bu yuvarlak söylem zaten halı hazırda yapılan ödeneklerin sosyal politikalar gereği, devamının ikmalinde kullanılacağı saikındadır… Anlayacağınız kimselere sıcak bir ödeme yapılması söz konusu değildir…( ( Bunu da ne alakaysa ÖZÜRLÜLERİ ARAYA SERPİŞTİREREK SAĞLAMA ALMIŞ OLUYORLAR… Özürlü insanlarımızın kollanılması başka bir sosyal faaliyet alanına girebilirdi… Yoksa her vatandaşın askerliğe diyet ödemişlerle aynı kefeye sokulması, kusura bakılmasın; ama gerçek anlamda bir takım ulviyetlerin kaynatılmasından başka bir şey değildir…)) Üstelik bu insanlarımızın maaşları haricinde ellerine geçen başkaca bir aidat malumumuz söz konusu da değildir… İşte tam da bu nokta da DERNEKLER’İN devreye girip, Şehit Gazi ve Vazife Malulleri’ne bir kalemde hibe yoluyla bir ödeme yapılmasının müdavimi olmalıdırlar. Ancak bu şekilde asabı bozulan bu kesimin bir nebze de olsa sinir kat sayılarının yatışması anlamında isabetli olacağı talep edilmelidir… Yanı sıra bu kesime yıl içinde bir defaya mahsus ödenmek üzere olan “TÜTÜN İKRAMİYESİ” tutarının da mutlaka arttırılması talep edilmelidir. Uzun zamandır bu ikramiyelere herhangi bir zam yapılmamıştır. Yalnızca yıl bazında çok cüzi zamlara tabi tutulmuştur o kadar…

2011-11-22 20:51:15


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

yusuf - - - - (Uzman Üye) - bedeli - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

vatana milletet hayırlı olsun dostlar ama sanmayınki bu paralar şehitlere gazilere dagıtılacak bunlar bizlerin protez veya başka ihtiyaçlarımız için harcanacak ve özürlü kardeşlerimizde bundan ve vazife malüllerin ihtiyaçların vs işde ama şunu anlıyom devlet üstüne yük olan gazilerin özürlerin ihtiyaçlarına harcanan paraları buradan cıkarmanın peşinde .

2011-11-22 20:23:21


1 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

tuncay - - - - (Uzman Üye) - ? - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

başbakan daha önceki açıklamalarında bedelli askerlikten gelecek paraların yüzde 30 u van'a geri kalanı şehit yakınlarına ve gazilere dağıtılacak demişti şimdi başka bir şey dedi ben bir şey anlamadım anlayan varsa anlatsın rakamın büyüklüğü geri atmasına sebep oldu galiba?

2011-11-22 18:26:30


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

Necmi - - - - (Uzman Üye) - gazilere sehit ailelerine inşallah eşit dağıtılır paralar... - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

Dilerim 2330 ve 3713 kanun kapsamında yaralanan asker harici kimseye ödeme yapılmaz diyorum.. Polis koruyucu vs....) kapsarlarsa sayın başbakanımız er erbaşa şehit ailelerine verdiği sözü tutmamış olur... Bu kanun asker ile alakasız kişileri kapsamamalıdır...

2011-11-22 16:37:25


0 kişi beğendi 2 kişi beğenmedi

soner külekçi - - - - (Uzman Üye) - selam - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

ben birşey anlamadın nasıl olacak

2011-11-22 15:38:32


0 kişi beğendi 0 kişi beğenmedi

ercan - - - - (Uzman Üye) - vatana millete hayırlı olsun - Tarih: 2011-11-22 - Editöre Şikayet Et - Bu Üyeye Mesaj Gönder

vatana millete hayırlı olsun

2011-11-22 13:38:40


0 kişi beğendi 1 kişi beğenmedi

Bütün Yorumları görmek için tıklayınız!

Resmi Gazete
ANKET
Şehit Yakını, Tüm Gaziler ve Vazife Malulleri Adına Çalışmakta Olan Sivil Toplum Örgütlerinin (Dernek, Vakıf vb.) Aktif Olarak Sorunları Dile Getirebildiklerine İnanıyor musunuz?
Hayır - 2900
Evet - 331
Kararsızım - 103
Diger anketlerimiz için tıklayın...
Yol Durumu
Dilekçe Örnekleri
Sayfa Yüklenme Süresi : 1.0772 Saniye
İslahiye Gaziantep Haber
Sözleşmeli Haber © Copyright 2010 Gazi SOFT Her hakkı saklıdır.