ANKET
  • Taner uran'ın Çalışmalarından Memnunmusunuz?
DİĞER ANKETLERİ GÖSTER ▼
E-BÜLTEN ABONELİĞİ
  • Memur Olan Gazilere Müjde! Memur Olan Gazilere Müjde! Bu haber 22 Şubat 2012, Çarşamba 13:38:01 tarihinde eklendi
    Sosyal Güvenlik Uzmanı Sn. Ali TEZEL'in memur olarak çalışan Gazilerin ikinci emekliliğine ilişkin yazısı, emekli olduktan sonra iş hakkını memur olarak kullanan Gazilerde sevince neden oldu. Yazıyı Sn. TEZEL'in izni ile sizler için yayınlıyoruz.


    Gaziler ikinci kere emekli olabilir

     

    Gazimizin Sorusu: Ali Bey, eski bir polisim, bir terör olayı sebebiyle gaziyim ve 3713 sayılı Kanun’a göre aylık alıyorum. Şimdi tekrar memuriyete dönmem söz konusu, ikinci kere emekli aylığım olur mu?  Aldığım gazilik aylığı kesilir mi? Benim gibi kafası karışan tüm gazilerimize yardımcı olursunuz.  Erdinç Suzan-İzmir

     

    Sayın okurum, 5510 ve 5434 sayılı Kanunlar gereğince aslında siz “vazife malülü”sünüz ama halk arasında sizlere gazi deniyor. Kanun’un uygulamasını anlatan 28.09.2008 günü Resmi Gazetede yayınlanan, “5510 Sayılı Kanun Gereğince Sigortalı Sayılanlar, Sayılmayanlar, Sigortalılığın Başlangıcı, Kuruma Bildirilmesi ve Sona Ermesi Hakkında Tebliğ” gereğince,

                a) Harp malulleri, 3713 ve 2330 sayılı Kanunlara göre vazife malullüğü aylığı bağlanmış malullerden, SSK’lı ve Bağ-Kur’lu olarak çalışmaya başlayanlar hakkında (yüzde 1 ile 6,5 oranında) iş kazası ve meslek hastalığı sigortası hükümleri uygulanır, ancak uzun vadeli sigorta kollarına tabi olmayı istemeleri halinde bu isteklerini Kuruma bildirdikleri tarihi takip eden ay başından itibaren, haklarında (yüzde 20 oranında) uzun vadeli sigorta kolları uygulanır.

                b) Bunlardan T.C. EMEKLİ SANDIĞI kapsamında bir göreve başlayan tüm vazife malulleri hakkında (yüzde 36 oranlı) uzun vadeli sigorta kolları hükümleri uygulanır.

                c) Hangi şekilde olursa olsun tekrar göreve başlayan vazife malüllerinden hiçbir zaman GSS yani genel sağlık sigortası primi alınmaz. Aylıkları da kesilmez.

                Emekliliğinize gelince, normal çalışmaya başlayınca SSK, Bağ-Kur veya Emekli Sandıklı bir çalışan nasıl emekli oluyorsa, sizler de öyle emekli olacaksınız ama biliyorsunuz sağlık kurullarında yüzde 40 ve daha fazla oranlı işgücü kaybı olanlar yaşa bağlı olmadan diğerlerine göre daha erken emekli olurlar.

                   Sn. Ali TEZEL'e bu konuda yaptığı bilgilendirme için çok teşekkür ediyoruz.

     

                      Kaynak: http://www.alitezel.com/tezel/index.php?sid=yazi&id=5212

UYARI
Sitemizde yayınlanan ve kaynağı sitemize ait olan haberler, kaynak belirtmek ve bağlantı eklemek koşuluyla başka sitelerde yayınlanabilir. Kaynak belirtmeyen ve bağlantı eklemeyen yayıncılar hakkında hukuki haklarımızı kullanacağımızı saygıyla duyururuz.
1 0
15,554 kez okundu
1
0

YORUMLAR

7 Yorum

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan gazihaber sorumlu tutulamaz.

  • resim gökhan Editöre şikayet et 22 Şubat 2012 Çarşamba 16:11
    öncelikle herkese merhabalar.ben bu işten hiçbirşey anlamadım.ben vazife malülüyüm aylık alıyorum bir devlet daıresınde çalışsam yani memurluk verseler aylığım kesilir mi?bu konu ile bilgisi olan varsa beni aydınlatırsa çok sevinirim..şimdiden tşk..

    2012-02-22 16:11:05

    Editörün Notu: 3713'den emekli olduysanız maaşınız kesilmez
    1 Yanıtla
  • resim gökhan Editöre şikayet et 22 Şubat 2012 Çarşamba 20:11
    merhabalar bana yardımcı oldugunuz ıcın tşk ederım ben 3713 degıl de 5434 sayılı kanundan faydalanıyorum herhalde olmaz bizim neden haklarımız az...

    2012-02-22 20:11:34
    1 Yanıtla
  • resim kadir arık Editöre şikayet et 22 Şubat 2012 Çarşamba 22:33
    gökhan kardesim devlet dairesinde memur değilde işci olarak calabilin yani caycı temizlikci vs.....oda zor bi ihtimal KISACA terör vazife malülleri ister memur ister işci calışsın maaslarında kesinti olmaz bizler vazife mahlülleri memur pozisyonundayız kesilir sadece ya sigortalı yada yüzde raporun yani sakatlık raporun yüzde 40 üzerindeyse engelli olarak calısabiriz bizlerin iş hakkı yok aylıklarımızda da kesitinti olmaz kısaca sigortalı olarak calısabilin maasındada kesinti olmaz yani devlet dairesinde memur olarak calışdığında maasında kesilir............

    2012-02-22 22:33:53
    1 Yanıtla
  • resim osman kahyaoğlu Editöre şikayet et 27 Şubat 2012 Pazartesi 13:46
    ben 5434 sayılı 6 cı derece ordu vazife malül maaşı alıyorum hangi sigorta kolunu seçmem lazımki bende ilerde 2 ci emeklilik hakkından yaralana bilirim %40 alamıyorum.bilgi verirseniz sevinirim sayın editör teşekkürler.

    Editörün notu: 2. emeklilik sadece 3713'den emekli olanlar için geçerlidir.

    2012-02-27 13:46:49
    1 Yanıtla
  • resim mustafa Editöre şikayet et 23 Mart 2012 Cuma 10:24
    benim gazi kartımda ilgili kanun:2330 aylık türü vazife malülü var.3.dereceden emekliyim%48 raporum var.2 bir emeklilik hakkım varmıdır,bilgilendirirseniz sevinirim tşk ederim sn editöre.

    2012-03-23 10:24:42

    Editörün Notu: 2. emeklilik 3713'den emekli olanlar için vardır.
    1 Yanıtla
  • resim kadir arık Editöre şikayet et 22 Şubat 2012 Çarşamba 19:12
    arkadaslar terör malülü arkadaslar memur olarak calışırken vazife mahlülleri normal işlerde yani sigortalı olarak calıyo bide elinde yüzde 40 üzeri raporu olanlarda işe girmelerinde engelli olarak calısıyorlar emeklilikleride biri normal emeklilik diğeride raporuna göre değişiyo........................ maaslarda kesilme söz konusu bile değil

    2012-02-22 19:12:40
    0 Yanıtla
  • resim Ahmet Taner HEVES Editöre şikayet et 12 Mart 2012 Pazartesi 16:03
    Merhaba Arkadaşlar J.Gn.K.Lığı bünyesinde Asb.olarak görev yaparken 2000 yılında 3713 sayılı kanun kapsamında emekli oldum.İçişleri bakanlığınca sağlık bakanlığı bünyesinde memur olarak atamam yapıldı 2012 yılında işe başladım,ancak yeni lise memzunu memur gibi 13/3 dereceden başlattılar. Maaş alırken emsal maaş derecesimi geçerli olacak yoksa 13/3 derecedenmi maaş alacağım bu konuda bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.saygılar.

    2012-03-12 16:03:33

    Editörün Notu: Eski çalışmışlıklarınızı SGK'ya bildirirseniz derece ve kademe intibakı yapılmaktadır. Yani eski kazanılmış derece ve kademeleriniz kaybedilmez.
    0 Yanıtla